Hvad hedder planterne?

Hejsa

jeg er temmelig grøn (:p) hvad haven angår og derfor kender jeg ærlig talt ikke navnene på ret mange planter og om en plante evt. er ukrudt...

Derfor denne tråd, hvor plantekyndige kan svare på hvilken plante der er afbildet på billederne herunder:

[ATTACH]5150[/ATTACH]

[ATTACH]5151[/ATTACH]

[ATTACH]5152[/ATTACH]

[ATTACH]5153[/ATTACH]

[ATTACH]5154[/ATTACH]

mvh
Jørgen
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

Mvh.
bodker

Hejsa

Planten på billede nummer 3 er løgkarse.
Man skulle næsten tro du havde været i min have for jeg har de sammen planter. men kender kun denne ene.

Mvh Linda
Jeg melder mig i koret af haveramte, der mangler ord.

Kan nogen hjælpe med navnet på planten på billedet?
Den var klippet helt ned i jordhøjde hen over vinteren men gror nu som en i h...... og er nu ½m høj selvom den står på nordsiden af et hus i halvtørke under et tagudhæng. Angiveligt får den nogle blomsterstande i omkring en meters højde senere på sæsonen med en sødlig kvalm duft.
Citat fra Lars ON

Jeg melder mig i koret af haveramte, der mangler ord.

Kan nogen hjælpe med navnet på planten på billedet?
Den var klippet helt ned i jordhøjde hen over vinteren men gror nu som en i h...... og er nu ½m høj selvom den står på nordsiden af et hus i halvtørke under et tagudhæng. Angiveligt får den nogle blomsterstande i omkring en meters højde senere på sæsonen med en sødlig kvalm duft.



Det ligner meget en Hosta
Annonce
Citat fra vatos

Det ligner meget en Hosta

Det skulle den også helst, for det ´er en hosta. wink
Har et fint latinsk navn, som opdeler disse i forskellige arter.
-Det skal muligvis googles, ikke paratviden her-

Venlig hilsen Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Citat fra bettevibsen

Den med lilla blomster er vintergrønt "vinca minor", de andre ved jeg ikke lige, men jeg ved et sted, hvor du kan spørge have og blomsterfolket hvis ikke du får hjælp herinde wink


jeg har oprettet mig som bruger ovre ved "jer" nu. Så det kan være jeg sender spørgsmålet derover istedet for.

Tak for info om "vinca minor". Jeg fik læst mig til andensteds, at den ikke er så vild med fuld sol. Intet under at den hist og her i min have ser noget medtaget ud.

mvh
jørgen
Citat fra Lars ON

Jeg melder mig i koret af haveramte, der mangler ord.

Kan nogen hjælpe med navnet på planten på billedet?
Den var klippet helt ned i jordhøjde hen over vinteren men gror nu som en i h...... og er nu ½m høj selvom den står på nordsiden af et hus i halvtørke under et tagudhæng. Angiveligt får den nogle blomsterstande i omkring en meters højde senere på sæsonen med en sødlig kvalm duft.


Hold da op, hvor er den flot :-) Det er,som de andre også skriver, en hosta. Skal du have den delt på et tidspunkt, vil jeg gerne tigge en bid af den
jeg MÅ bare teste min nye autosignatur cool

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Er det ikke den der hedder foldblad?

Green

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis