Hvad hedder planterne?

Hejsa

jeg er temmelig grøn (:p) hvad haven angår og derfor kender jeg ærlig talt ikke navnene på ret mange planter og om en plante evt. er ukrudt...

Derfor denne tråd, hvor plantekyndige kan svare på hvilken plante der er afbildet på billederne herunder:

[ATTACH]5150[/ATTACH]

[ATTACH]5151[/ATTACH]

[ATTACH]5152[/ATTACH]

[ATTACH]5153[/ATTACH]

[ATTACH]5154[/ATTACH]

mvh
Jørgen
Hejsa jeg er temmelig grøn (:p) hvad haven angår... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo Green, foldblad ( Veratrum og noget med n som jeg ikke kan huske ).

mvh Benny.

Benny N.
Citat fra bettevibsen

Hold da op, hvor er den flot :-) Det er,som de andre også skriver, en hosta. Skal du have den delt på et tidspunkt, vil jeg gerne tigge en bid af den


Jeg bliver da helt flov nu, for nu kan jeg sgi da godt se, at det ikke er en hosta rolleyes (men jeg kunne godt tænke mig en bid alligevel)
Tak for de mange beredvillige svar om foldbladen. Der kan vist uden problemer laves nogle aflæggere. Men skal vi ikke vente til efteråret?
For at vende tilbage til de første billeder:
Det øverste billede er en burresnerre. Den er sikkert tre gange så stor nu og har forlængst kvalt det der er nedenunder.

Det nederste billede ligner en Acantus, men dejn er jeg ikke sikker på.

Green

Citat fra Lars ON

Jeg melder mig i koret af haveramte, der mangler ord.

Kan nogen hjælpe med navnet på planten på billedet?
Den var klippet helt ned i jordhøjde hen over vinteren men gror nu som en i h...... og er nu ½m høj selvom den står på nordsiden af et hus i halvtørke under et tagudhæng. Angiveligt får den nogle blomsterstande i omkring en meters højde senere på sæsonen med en sødlig kvalm duft.

Lars ON
din plante, benævner vi her i fammilien som Foldblad, den får hos os en blomsterstand, nærmest et spir på mellem 1,5 og 2 meter højde, der findes muligvis flere varianter, på min er blomsterne mange små nærmest samlet i et aks og næsten sorte, mere speciel end køn, jeg tror ikke den er meget i famillie med en hosta, men ved ikke om navnet Foldblad er et registreret navn eller bare noget vi har arvet sammen med planten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis