musik og lydisolering af loft

Jeg skal lyd isolerer et loft hvor der er beboelse ovenover. Har ringet rundt til forskellige firmaer for at få nogle råd om hvad for noget matriale jeg skal bruge, men de vil ik hlæpe mig, de siger at de ikke er et rådgivnings center men de vil gerne selv komme og udfører arbejdet.Vil derfor høre om i kunne hjælpe mig... Hva skal man bruge af matrialer til at lyd isolerer et loft. confused
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra tennatut

Jeg skal lyd isolerer et loft hvor der er beboelse ovenover. Har ringet rundt til forskellige firmaer for at få nogle råd om hvad for noget matriale jeg skal bruge, men de vil ik hlæpe mig, de siger at de ikke er et rådgivnings center men de vil gerne selv komme og udfører arbejdet.Vil derfor høre om i kunne hjælpe mig... Hva skal man bruge af matrialer til at lyd isolerer et loft. confused

Tjah ! nogle menesker tænker kun på penge.

Jeg vil da gerne give dig mit bud på en rimelig god lydisolering, det er faktisk meget enkelt, 150 mm. A bats og to lag gipsplader. Så vil jeg tro du kan slippe en meget voldsom "vind" du ved en af dem der fortæller at vejen til munden var lukket.
Nu er det jo også et spørgsmål om hvor højt du vil spille musik, for en god dyb bas er svær at dæmme op for da den på det nærmeste sætter hele huset i svingninger.
Nu er jeg så heldig at bo meget langt ude på landet i et hus hvor der er langt til nærmeste nabo, så når jeg en gang imellem flipper ud (på trods af alderen) går hunden ud og finder et roligere sted og lader mig tosse rundt i huset.
Jeg har ikke helt tjek på det der med hvor mange wath der er i anlæget men der er rigeligt til mig, for på halv styrke får bassen alle vinduer til at stå og bævre.
Nå det var lige et side spring rolleyes

Held og lykke med projektet.

V.h Håndværkeren smile
Tjaaaa..... det der med de 150 mm a-batt ville jeg nok ikke bruge, da isolering ikke særlig god til at lydisolerering. Derimod ville jeg bruge et stålskinne system fra Danogips eller gybroc med lydbøjler og 3 lag gips. Bliver det for dyrt... så kan skillerums lægter med 3 lag gips på også bruges, jo flere lag gips jo bedre. VH Tømren

\"det er ikke alt man skal lave selv....:\"-man skal kende sine begrænsninger..!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis