Byg af kolonihavehus

Hej,

Har netop været heldig at erhverve mig en kolonihavegrund. Desværre er huset meget misligeholdt og derfor skal det hele totalrenoveres. Jeg vil høre, om der var nogle der havde gode erfaringer med firmaer, der kan udføre total eller delvise løsninger - uden at det koster en formue.

Venlig hilsen
Nanna
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En forholdsvis løsning kunne være at skrotte det gamle hus og opføre et nyt træbjælkehus/hytte - de kan købes som samlesæt i de fleste byggemarkeder. Det afhænger selvfølgelig af størrelse og andre ønsker, men hvis du skal betale dig fra hele renoveringen tror jeg godt, at det kan blive dyrt.
Hej Hans,

Tak for dit svar - jeg er helt med på at huset skal rives ned og at der skal et nyt op, og ville egentlig høre om der var nogen der havde erfaring med disse firmaer der leverer typehuse / bjælkehuse.

Venlig hilsen
Nanna
Hej Nanna

Prøv at se i Bauhaus i Glostrup, de har nogle forskellige stående.

Hvis du skal ha hjælp med nedtagning og opsætning at evt. nyt vil jeg gerne gi dig en pris på arbejdet, så du kan bare kontakte mig.

Hilsen Jørgen
[email protected]
Jeg har samlet er bjælkehus i byggesæt (omkring 25 m2).

Da først fundamentet var lavet og alle stumperne var sorteret i rette størrelse var det meget nemt. Vi var 4 mand og vi var færdige på en dag incl. tag med tagpap.

Så det er rimeligt nemt til at gå til biggrin (hvis man kan og har mod på det wink )
Det var én vens hytte, og den var lavet i Rusland (eller et af de baltiske lande) - jeg kan desværre ikke huske hvor han købte det igennem. Det ligner dog rigtig meget de hytter der kan findes på www.woodco.dk (under bjælkehytter). Men ellers kig forbi de store byggemarkeder - der kan du få et godt udgangspunkt for din videre søgning (pris, kvalitet, indretning og størrelse m.v.). Der findes også rigtig mange leverandører på nettet.
Vi har fået bygget et bjælkehytte fra Zagahuset som gæstehus, det er nok en lidt dyrere løsning end en silvan-hytte, men den er meget lækker og robust.
Se evt. mere her: http://www.zagahuset.dk

Mvh
Flemming
Plankehytten.dk har et kæmpeudvalg, og det virker som om de særligt prøver på lave noget godt mht. kolonihavehuse.
Er vild med deres gode råd om gør det selv byggeri af bjælkehytter.
Det var en stor hjælp i alt fald. 
Du kan også kontakte den nærmeste tekniske skole. De laver fine hytter, og efter aftale ud fra dine ønsker. De ligger på 20000-25000 kr inkl alt. (Isolering, thermovinduer, dør med ruko lås mm)

R. C. Nielsen

Mon ikke Plankehytten.dk har råd til at lave en reklame aftale med LDS, frem for at spamme et OVER 4 år gammelt indlæg med jeres Reklame.

1 indlæg fra ny bruger i en over 4 år gammel tråd, med links og ros til virksomhed i første og eneste indlæg fra brugeren, jo det er vist ikke til at tage fejl.

Indlæg hermed anmeldt til Admin.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis