Er der kun cigaretstik som standart som strømforsyning?

Før i tiden var cigaretstikket kun til cigarettænderen, men det har altså udviklet til at omfatte alle mulige tilslutninger af vifter, vandkoger, spil, læselamper, næsehårfjerner, radarvarsler osv.
Jeg synes at tiden er gået for cigaretstikket, har man ikke en pænere standartstik i stedet for den klodsede cigaretstik?
Dagens biler er flot indrettet, indtrykket ødelægges af sådanne tilslutninger til cigaretstikket.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dagens biler, selv en billig Citroën, har da normalt 12 V stik ud over cigartænderen. Før i tiden var der kun cigartænderen, men det er vel ikke dagens biler, så jeg ved ikke hvad du mener.
Hej Handyman.

Der findes mig bekendt ikke noget pænere/smartere stiktype der bruges som standart i biler...... Til brug i skibe, kan self. bruges i biler også, har man en anden type, der er lidt mere smart. Du kan prøve at henvende dig et sted hvor man sælger tilbehør til skibe. Eventuelt søg her på nettet.

Hilsen Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg skal ikke lave noget om på vores bil, den er proppet med chips, fladkabler, alle farver er taget i brug for at kode ledningerne.
Jeg faldt bare over de 2 cigaretstik der er i bilen, vi har lidt udstyr som kan sluttes til - jeg synes bare at tiden er løbet fra den grimme stik.

En Citroën 2CV har ikke cigaretstik wink

Citat fra Handyman

Jeg skal ikke lave noget om på vores bil, den er proppet med chips, fladkabler, alle farver er taget i brug for at kode ledningerne.
Jeg faldt bare over de 2 cigaretstik der er i bilen, vi har lidt udstyr som kan sluttes til - jeg synes bare at tiden er løbet fra den grimme stik.

En Citroën 2CV har ikke cigaretstik wink

Hej Handyman..

det gode ved de 12v stik i biler er at de kan "overføre" en meget stor strøm, hvad du ofte har brug for, da du har en lav spændning (12v) til rådighed.. så har du noget udstyr der skal tilsluttes, som også bruger en del strøm, skal du være meget forsigtig med at skifte til nogle "smarte" stik, der evt ikke kan overføre den strøm du har brug for..
Hvis stikket ikke kan klare strømmen, "varmer" stikket og kan i værste fald sætte ild i din bil.
Det er også derfor man skal sætte sig lidt ind i hvilke ledninger man bruger i sin bil.. Er de for tynde i forhold til den strøm man bruger, varmer de.. og det må de ikke..det kan blive dyrt :-)

Mvh Helja
cigartænderstikkene er desværre blever standart. De er ikke kønne. De fylder. De er heller ikke gode, men giver tit dårlig kontakt med varmeudvikling. Jeg ovevejer kraftigt at forsyne min bil og udstyr med andre kontakter, som også sidder mere hensigstmæssigt.

Typen, som også bruges til ladning på bærbare computere er lille smart og stabil.
cigartænderstikkene er desværre blever standart. De er ikke kønne. De fylder. De er heller ikke gode, men giver tit dårlig kontakt med varmeudvikling. Jeg ovevejer kraftigt at forsyne min bil og udstyr med andre kontakter, som også sidder mere hensigstmæssigt.

Typen, som også bruges til ladning på bærbare computere er lille smart og stabil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis