optagning af lærke rødder !!!

Nogen der har en god ide til en måde at få nogle rødder op af jorden, med mindst muligt ravage. Der er ik plads til at få en maskine ind i haven.

Mvh. Jesper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Angel-blast.

Formoder det er stubben du gerne vil af med og ikke rødderne, der jo ligger under jorden. Ligeså oplyser du at der ikke er plads til at få en maskine ind i haven. Der findes en maskine der hedder en stubfræser. En sådanne kan typisk fjerne en stub til ca. 30 cm under jordplan. De mindste typer er ikke større end en mand kan bære en sådanne i kun en arm. Prøv og kontakte et par anlægsgartner og hør hvad de har og sige.

En anden og tidskrævende metode er og grave ud omkring stubben og bruge en stor økse/motorsav til at massekrere resterne.

Hvis det er rødder du vil af med, er en økse og en spade et udemærket sæt værktøj.

Held og lykke. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat fra Nitter

Hej Angel-blast.

Formoder det er stubben du gerne vil af med og ikke rødderne, der jo ligger under jorden. Ligeså oplyser du at der ikke er plads til at få en maskine ind i haven. Der findes en maskine der hedder en stubfræser. En sådanne kan typisk fjerne en stub til ca. 30 cm under jordplan. De mindste typer er ikke større end en mand kan bære en sådanne i kun en arm. Prøv og kontakte et par anlægsgartner og hør hvad de har og sige.

En anden og tidskrævende metode er og grave ud omkring stubben og bruge en stor økse/motorsav til at massekrere resterne.

Hvis det er rødder du vil af med, er en økse og en spade et udemærket sæt værktøj.

Held og lykke. Leif.


Hej Nitter
Det lød egentlig som en god ide, det med stubbefræseren. det er nok det meste jeg gerne vil af med, da jeg gerne vil ha plantet noget andet, hader alle de nåle som lærketræer smider.
Vil lige forhøre mig hos en gartner.
Takker.

Mvh. Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis