Batteri i kistebænk

Hej med jer
Jeg har købt en båd, hvor begge batterier (forbrug og start) er placeret i kistebænken under styrbords-stikkøje.
Er dette godt nok? Her tænker jeg på en evt. fare for knaldgas osv.
/Polarbear
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er udmærket, der er mange både der har batterier i kistebænke. Mine står under dørken, oven på dielsetanken. Ps. knaldgas kan opstå under oplading, hvis der springer en gnist, så lad være med at stå med en smøg i munden, mens du tjekker batterier. Mhv. Claus
Citat fra Polarbear

Hej med jer
Jeg har købt en båd, hvor begge batterier (forbrug og start) er placeret i kistebænken under styrbords-stikkøje.
Er dette godt nok? Her tænker jeg på en evt. fare for knaldgas osv.
/Polarbear
Hej Polarbear, marinebatterier med syre, er normalt forsynet med en afluftningsslange, som bør føres til det fri . Har de ikke det, er det nok autobatterier, som afgasser gennem propperne. IKKEGODT . Vedligeholdelsesfrie har ingen afgasning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hvis dit skib var i skibsregisteret må bat. ikke være i skibsbænke hvis de skal være de, skal de være syre fri .(cele) bat i motorrum skal være i kasse med udluftning . prøv søfartstyrelsen. v.h.ole
Citat fra Polarbear

Hej med jer
Jeg har købt en båd, hvor begge batterier (forbrug og start) er placeret i kistebænken under styrbords-stikkøje.
Er dette godt nok? Her tænker jeg på en evt. fare for knaldgas osv.
/Polarbear

Det bedste er om de befinder sig i en glasfiber kasse der kan lukkes med et tætsluttende låg under kistebænken. Der skal så være en udluftnings slange fra kassen til det fri, så får du aldrig problemer med dine akomulatorer.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis