Badeværelsesgulv.

Hej.

Efter at have ilagt 225 mm polystyren isolation på vores badeværelses gulv har vi en frihøjde på ca 105 mm til den efterfølgende støbning og klinker. Gulvet vil så ligge i samme niveau som resten af huset.

I gulvet skal der ilægges slanger for gulvarme, lagt på et armeringsnet. Slangerne vil blive lagt med 200 mm fra center til center.

Hvor tykt skal støbningen være for at opnå den fornødne styrke.

Skal der lægges et pudslag for afretning for lægning af flises, eller kan den fornødne planhed opnåes ved at trække betonen af med et bræt og et par styreskinner fastgjort på væggen. Hvis der skal pudses hvor tykt anbefales dette.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være ekspert vil jeg anbefale dig at regne baglæns !

Hvor tyk er din klinke ? ca 10 mm
Hvor tyk er fliseklæberen under ? ca 5 mm
frihøjde mellem flamingoplade og gulvets over side ca 105 mm
nødvendig frihøjde unde dør osv. 10 mm.
Dette giver dig en tykkelse til beton på (105-10-5-10) på 80 mm. I denne tykkelse skal du have gulvvarmeslanger og armeriningsnet ca 25 mm slange + ca 5 mm armering. og slangerne skal lettes fra flamingoen ca 10 mm altså vil din varmeslange komme til at ligge kun (80-25-5-10) kun 40 mm fra toppen af beton laget.

Det er efter min mening for tæt på !! Men måske vail andre sige noget andet.
Men der er ikke plads til at du opdeler din støbning i et klaplag og et slidlag. Men det er heller ikke nødvendigt. Du kan fint afrette / pudse dit betonlag færdigt.

Men betonlaget bør efter min mening være mindst 100 mm og gerne 150 mm i dette lag ligger så armering, opklodsning og varmeslanger.

Jeg vil anbefale at afgrave et lag på min 25 mm og gerne 50 mm af sandlaget under flamingoen.

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis