Citat fra gebhardus
Der er masser af gnist.I går da jeg fik gang i den trak jeg ganske lidt i håndtaget til klikket kom og den gik i gang, så jeg forstår det ikke. men jeg har lagt mærke til at der kommer også en klik når stemplet ikke er i top.Altså der kommer et klik før det klik den starter på ,eller skulle starter på.
Det er muligt, den tænder på hver omdrejning, det sker der jo ikke noget ved. Du siger du har gnist ( stadigvæk ?) , har du stadig kompression ? bliver tændrøret vådt?. Der kunne være en ventil, som hænger.
Fjern dækslet over dine ventiler, og tjek om de begge arbejder som de skal, og lukker helt. Tag tændrør ud drej motor langsomt rundt, og hold øje med ventilerne. på et tidspunkt med stemplet i top, skal udstødningsventil lukke, og næsten samtidigt skal indsugningsventil åbne, derimellem er ventilerne ubelastede, og der skal være en lille frigang mellem ventil og løfter. Såfremt de begge arbejder, og der måske er noget større frigang i den ene, kan der være kommet noget skidt i klemme ved ventilhovederne. Arbejde de ikke som de skal, så smør godt og gi' dem noget " massage " ( løft og slip med f.eks. en skruetrækker).