Reparation af fuge

Vores nye hus har en mindre skønhedsplet ved indgangspartiet. Rundt om fordøren er der vandskuret/malet et område hvidt og et par af fugerne her er 'revnet' op. Dvs. noget af malingen/fugen er faldet ud. Det er sikkert sket ved at den tidligere beboer har smækket lidt hårdt med døren.

Nu vil jeg selv prøve at reparere skaden, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg gør det. Kan jeg kradse den gamle fuge ud (og hvordan), selv fuge igen (med hvad) og så male området hvidt igen? Eller skal jeg bare krybe til korset og ringe efter en murer?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv været gennem samme omgang.
Det første du skal finde ud af, er om et helt stykke af muren sidder løst?
Gynger det med ud/ind, når der smækkes med døren?
Hvis dette er tilfældet skal muren ned og op igen (ring til mureren).
Hvis muren ikke er gået løs, skal du rille ud minimum 15mm i fugen herefter kan du fuge med en færdigmørtel f.eks. 50/50/700 (farven er ligegyldig hvis du skal male efterfølgende).
Mørtelen fås i 40kg sække (hvilket er alt for meget til dig) - prøv at tigge en "slat" ved en murer på en byggeplads.
Hvis du kun skal rille et lille stykke mur kan du gøre det med et 10mm murbor i en boremaskine.

mvh JSJ

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af jsj (den 04-03-2003).]

Mvh Jan Steen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også