Omlaegning af graesplaene?

Jeg er fornylig begyndt at rydde en del af graesplaenen som blev saaet sidste aar. Det skal lige siges at denne del af plaenen ikke er blevet klippet nogensinde, derfor staar graesset i 50cm hoejde. Jeg er begyndt at rydde denne del med en kraftig trimmer og derfor slaa det med en haandskubber.
Graesplanterne er selvfoelgelig naermest blevet til kaempe totter, der er meget vanskelige at slaa pga. de meget kraftige "straa" i bunden af totten.
Nu er mit spoergsmaal imidlertid, om disse kraftige straa med tiden vil visne og grasset blive "normalt" hvis jeg bliver ved med at slaa det, eller skaden er sket og jeg bliver noedt til at omlaegge graesset for at faa has paa de kraftige straa?

Undskyld de manglende ae, oe og aa. Jeg er bosat i England og mangler derfor disse taster paa mit tastatur biggrin

Med venlig hilsen
Thomas, Cambridge
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ctk

Jeg er fornylig begyndt at rydde en del af graesplaenen som blev saaet sidste aar. Det skal lige siges at denne del af plaenen ikke er blevet klippet nogensinde, derfor staar graesset i 50cm hoejde. Jeg er begyndt at rydde denne del med en kraftig trimmer og derfor slaa det med en haandskubber.
Graesplanterne er selvfoelgelig naermest blevet til kaempe totter, der er meget vanskelige at slaa pga. de meget kraftige "straa" i bunden af totten.
Nu er mit spoergsmaal imidlertid, om disse kraftige straa med tiden vil visne og grasset blive "normalt" hvis jeg bliver ved med at slaa det, eller skaden er sket og jeg bliver noedt til at omlaegge graesset for at faa has paa de kraftige straa?

Undskyld de manglende ae, oe og aa. Jeg er bosat i England og mangler derfor disse taster paa mit tastatur biggrin

Med venlig hilsen
Thomas, Cambridge

Thomas.
Hvis du har travlt, og mange penge, skal du lægge din græsplæne om, rullegræs er den hurtigste metode! wink
Men hvis du er som alle vi andre, skal du blot fortsætte med at slå din plæne, også selvom den er blevet lidt langhåret. Du vil med tiden få givet de græsser, som kan tåle at blive slået tæt og tit, nogle gode vækstbetingelser.
I øvrigt er der ingen som englændere til at passe og pleje deres plæner, som for manges vedkommende er utroligt gamle, altså plænerne.

Mvh.
bodker

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis