Puds-/afretningslag på betondæk lyder hult :-(

Hej

Vi har lagt et pudslag 2-3 cm på betondæk, Vi blandede vores beton med 1 cement og 4 Murergrus.
Desværre lyder det hult, og er revnet og har sluppet betondækket.

Hvad kan være galt, og hvad skal vi gøre for at undgå det sker igen, når vi laver det om.

Vi har fået følgende grunde til problemet.
[LIST=1]
[*]Det har hærdet for hurtigt (Vi skulle have vandet)
[*]Laget er for tyndt, det skal mindst være 4 cm, men der er desværre kun plads til 2-3 cm.
[*]Der var muligvis snavs på betondækket.[/LIST]Er der nogen der kan give den skudsikre måde, at lave puds-/afretningslag,
og hvor "våd" skal blandingen være.

Venlig hilsen
Martin Brauer
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal "svumme" betongulvet inden du lægger slidlaget.
Brug en betonbinder, og bland den evt. med noget af din beton. Dvs. at du hælder lidt betonbinder ud, og smider en skefuld eller to af din beton oveni. Dette koster du rundt på det område du vil lægge. Det skal laves så du arbejder "vådt-i-vådt".

Bunden skal være ren og pæn...altså støvsuget eller fejet grundigt. Betonen skal blot være jordfugtig, måske lidt mere ovre i det fugtige. Den må altså ikke være FOR tør.
Det kan godt lade sig gøre at pudse 2-3 cm på, men det skal svummes rigtig godt inden.
Det lyder rigtigt det med at svummer :-)

Er det den beton jeg bruger som pudslag der skal være jordfugtig ?? Den skal ikke være nærmest "lind" ...

jeg regner med at gå igang på søndag, har brugt dagen idag til at fjerne det gamle pudslag :-| Det var rimeligt surt. Men jeg håber det bliver godt :-)

Venlig hilsen
Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis