Hvilket svejseværk?

Hej,

Jeg står og skal bruge en mindre svejser til diverse mindre projekter. Primært svejsning af 30x30 og 40x40 stålprofiler til reoler/borde. dvs. emner af 3-4 mm i tykkelse.

Grundet plads/økonomi vil jeg umiddelbart foretrække en elektrodesvejser og ser at Harald N har en Migatronic Scout 160 til 2999,-.. men har også set en Migatronic Pilot 151.. men er den sidste ikke en AC svejser? og hvad betyder det for brugen?

Er der nogen der kan anbefale disse, eller andre anlæg? (note: det skal helst ikke være dyrere end ovenstående)

hilsen
Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra SorenN

Hej,

Jeg står og skal bruge en mindre svejser til diverse mindre projekter. Primært svejsning af 30x30 og 40x40 stålprofiler til reoler/borde. dvs. emner af 3-4 mm i tykkelse.

Grundet plads/økonomi vil jeg umiddelbart foretrække en elektrodesvejser og ser at Harald N har en Migatronic Scout 160 til 2999,-.. men har også set en Migatronic Pilot 151.. men er den sidste ikke en AC svejser? og hvad betyder det for brugen?

Er der nogen der kan anbefale disse, eller andre anlæg? (note: det skal helst ikke være dyrere end ovenstående)

hilsen
Søren


Det betyder intet for brugen hvilken en af dem du bruger..

Forskellen er at Pilot også kan tic svejse..

Elektrodesvejseren du nævner er en rigtig god montage svejser...

Kilde gemalen min som er svejser...smile


Med venlig hilsen


@nn
Hej,

Ok - Tak for svarene. Jeg havde helt glemt hvor sjovt det kan være at læse de "gamle" ingeniør-debatter. smile

Så vidt jeg kan regne ud, lever begge to op til kravene, jeg kommer dog til at investere i nye sikringer - 20A er lige i overkanten af hvad der sidder lige nu, men har 380V i garagen, så mon ikke den kan klare det.. heh.

Scout'en er dyrere, men har det lidt bedre med at købe noget nyt (med garanti m.m.)

Takker.. smile

hilsen
Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis