Hjælp Antenne eller antenner

Antenne eller antenner
Hej :smile:
Vi er lige flyttet på landet, hvor vi ikke har kabeltv, øv.
Nå men jeg skal jo have sat nogle antenner på taget formoder jeg. Vi vil gerne kunne se lidt fjernsyn og lige ledes høre radio.
Er der nogen der ved hvad man skal købe og hvordan det sættes op?
Hvordan får man kablerne samlet til et og hvor langt skal de evt sidde fra hinanden, kan de sidde inde på loftet eller er det bedre ude?
Gode forslag modtages.
Vi skal have det fordelt til 3 rum, men jeg har med held før brugt de fordelere eller hedder de splittere man bruger til parabol.
Jeg har set meget på naboens, han har en som en pil og en Fm antenne og så en 3. antenne, som jeg ikke ved hvad er.
Kan man ikke få noget der kan det hele til en fornuftig pris? Eller måske en billig løsning. :grin:
Vi har lige bestilt en parabol fra viasat, så jeg ved ikke hvor meget jeg egentlig har brug for? confused
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har bestilt parabol fra Viasat, behøver du ikke spekulere mere over antenner på taget, det er heller ikke kønt vel ?
Vil du så værer rigtig smart kan du få parabolen sat op på et jernrør du banker ned i jorden, gerne lidt skjult, parabolen skal bare være minimum en halv meter over jorden. Kablet kan du så grave ned så du ikke går og kløjs i det, et 1,5" galvaniseret rør skulle kunne gøre det, bank det fladt i den ene ende så det danner en kileformet spids så er det nemmere at banke ned i jorden, og det skal mindst en halv meter ned gerne mere.

Jeg er selv "lige" flyttet på landet, og som du fra 32 kanaler til 0. foreløbig, for jeg bor et så smukt sted at TV er der ikke brug for. lille og ensomt beliggende hus med en fantastisk udsigt til bla. Østersøen.

V.h Håndværkeren
Citat fra Handyman

Med en lille antenne, afhængig hvor på landet man bor, kan man tage de 4 danske digitale TV-kanaler og de er pivskarpe i ægte digital kvalitet! og det er gratis at hente ned. Med tiden kommer der flere digitale kanaler.

Hej Handyman.
Jeg har hørt et og andet om en digitalbox som skulle sættes op bag ens TV og skulle kunne tage de Danske kanaler plus alle de Tyske, jeg kan se til Tyskland fra mit stuevindue og har den store sendemast ved Flensburg på en lige afstand af ca. 25 Km. i fugleflugtslinie.
Men som sagt er jeg så glad for at bo her midt i naturen så det nok først bliver til vinter jeg vil anskaffe et TV igen.

V.h Håndværkeren smile
Hej Håndværkeren

Tak for indlægget, det var dejligt at jeg ikke behøver flere antenner.
Vi sætter nu godt nok skålen op på væggen. Men er der også radio programmer på Viasat? Måske endda nogle lokale stationer vi bor ved Sorø så vi hører meget radio SLR.
Der følger også en digital box med så måske kan vi så se alle danke programmer ?
Ja det er rigtigt dejligt at bo på landet

Mvh Streit
Citat fra Streit

Hej Håndværkeren

Tak for indlægget, det var dejligt at jeg ikke behøver flere antenner.
Vi sætter nu godt nok skålen op på væggen. Men er der også radio programmer på Viasat? Måske endda nogle lokale stationer vi bor ved Sorø så vi hører meget radio SLR.
Der følger også en digital box med så måske kan vi så se alle danke programmer ?
Ja det er rigtigt dejligt at bo på landet

Mvh Streit



Det du skal bruge er som du selv siger en digital boks men den hedder en dtt boks bilka har en philips dtr200 til 545 kr lige nu det gav jeg for den jeg pt har med den og så en lille uhf/stue antenne vil du kunne få de danske og tyske kanaler ind gratis smile

http://www.justbuyit.dk/shop/default.asp?ProductID=Philips%20DTR-200%20DVB-T%20modtager prisen på linket skal du se bort fra !


Vedr viasat hold dig langt fra dem de bonde fanger deres kunder ,forbruger styrelsen har flere hundrede klager & sager liggende på dem .

firmaet har været ikontant hvor sagerne også har været vist med deres svinede forretnings gang .
Annonce
Citat fra jetdirect

Det du skal bruge er som du selv siger en digital boks men den hedder en dtt boks bilka har en philips dtr200 til 545 kr lige nu det gav jeg for den jeg pt har med den og så en lille uhf/stue antenne vil du kunne få de danske og tyske kanaler ind gratis smile

http://www.justbuyit.dk/shop/default.asp?ProductID=Philips%20DTR-200%20DVB-T%20modtager prisen på linket skal du se bort fra !


Vedr viasat hold dig langt fra dem de bonde fanger deres kunder ,forbruger styrelsen har flere hundrede klager & sager liggende på dem .

firmaet har været ikontant hvor sagerne også har været vist med deres svinede forretnings gang .


Hej Jetdirekt.
Ja jeg har også set de udsendelser hvor viasat viste sig at være bondefangere, derfor er jeg heller ikke intereseret i deres produkt.
Nu bor jeg på Sydals, og i løbet af et par år vil jeg kunne trække TV og Radiosignalet ud af min stikkontakt til 220 volt. På nuværende tidspunkt er det kun Sønderborg og et par andre byer på Als der har den mulighed.
Endvidere et TDC ved at lægge de hersens nye kabler hvormed jeg også kan få mine TV og Radiosignaler fra dem. Nu må jeg se hvem der yder det bedste produkt til den bedste pris.
Tak for dit svar.

V.h Håndværkeren smile
Hvis du skal se tv2, så skal du have en antenne. Det kan du ikke tage på parabolen.

Hvis du bruger den digitale boks, så kan du være heldig at en indendørs antenne er nok, men ellers skal du have en udendørs antenne.

Har du flere rum der skal være tv i, så skal du være opmærksom på at det du ser f.eks i stuen, det er også det der bliver vist i f.eks børneværelse. De kan ikke selv skifte kanal.

Derfor vil det nok være en god ide med en Dr og Tv2 antenne på taget. Så er man uafhængig af hinanden
Inden for en måned lægger NESA fibernet hos os, derfor har vi ikke købt de der "sjove skåle". Vores TV-behov dækkes fint med de 4 digitale TV-kanaler. Vi tælles 2 voksne og 3 børn i alderen 8-6-3 år. TV’en skal ikke fylde i vores hverdag for vi gider ikke at TV’en er kontant tændt med Disneychannel på.
Vi er spændt på hvad fibernettet kan byde os, måske nøjes blot med internettet og ingen TV via fibernettet - vi har i baghovedet at der kommer flere luftbårne digitale kanaler. Og... vores hus skal ikke skæmmes af en parabol.

 

Se nu er jeg jo kommet over den alder med børn og kone, så jeg behøver ikke sådan et hus alter, støtte pædagog, flimrekasse o.m.a.
Jeg kan sagtens få tiden til at gå i løbet af dagen, så når jeg når aften er jeg træt nok til at finde køjen der kan jeg så se film på bagsiden af øjenlåget, jeg kan dog ikke selv bestemme programmet.
En anden ting som jeg forskånes for er alle de dårlige nyhedder TV bringer med sig, hvor når har i oplevet at kunne åbne for Tossekassen uden i skulle hører på noget negativt. Jeg tror ikke det er godt at blive fyldt med alle de dårlige nyhedder, det gør menesker overfladiske af den grund at ingen kan rumme så megen modgang, selvom det ikke er lige dem det går ud over, så ligger det i ens underbevidsthed og spøger.
Nå det var så lige et sidespring, men nok værd at tænke over.

V.h Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis