Undervognsbehandling af ny bil.

Jeg har erhvervet mig en sprit ny Seat Altea som jeg er over lykkelig glad for, og skal lige høre om der er nogle af jer der har noget forstand på det her.

Jeg har fået at vide hos forhandleren at jeg ikke må undervognsbehandle den, da de siger at garantien forsvinder på den. Den er jeg med på.
Men mekanikeren der fiksede min golf sidste år, påstår hårdnakket, at en uvbh er langt bedre for bilen, end det voks den er behandlet med.
Så er mit spørgsmål, har han ret i det, eller skal jeg holde mig til det voks hvis vi nu ser bort fra det med garatien???

Jeg har tænkt mig at ringe til Seat Dk og forhører mig. Jeg har på fornemmeren at han bare vil trække flere penge ud af mig.

du har altid tid til at vente.....
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
REND OG HOP til forhandleren.
Du mister garantien de steder, hvor han borer - ikke andet.

Har lige handlet en Octavia hos Autoco i Viborg, som også forhandler Seat. De gav kun bilerne undervognsbehandling (dvs. kun bund), idet deres vurdering var, at hulrumsbehandlingen burde vente 3-5 år! Og dermed slap man for at bore!

Men Seat' er udstyret med plastafdækning under det meste af bunden - ligesom Octavia. Så den er faktisk ekstra godt beskyttet!!!
Min Octavia skulle have været leveret med "bund-behandlingen", men pga. af travlhed kunne det ikke nåes. Men den skal helt sikkert have det inden oktober!

Min 9 år gamle VW blev først behandlet efter 5 år, og da var den hamrende flot under bunden - så voksbehandlingen er nok ikke helt ueffen.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis