revner i fuge omkring afløb

hej..
i mit nye bad er fugen omkring afløbet begyndt at revne.. sprækken er vel ikke mere end en halv mm, men den er der. En murer siger det ikke betyder noget da der er gummihud under, men at han godt kan lægge en siliconefuge i stedet - der står bare på afløbets(maxiflex) vejledning, at man ikke må bruge siliconefuge? hva skal jeg lige gøre?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der SKAL være gummifuge omkring risten, den arbejder jo ikke ens med gulvet, så den vil revne, hvis det ikke er en gummifuge!!!
Er du sikker på at der står at man ikke må bruge silikone omkring afløbet?
Jeg har en mistanke om at der måske står at man ikke må bruge silikone til at sætte afløbet fast, eller lign.
Det plejer nemlig at være dem der leverer vådrumssystemet der fortæller hvor der skal fuges med hvad.

Når det er sagt vil jeg sige at min personlige erfaring er, at det ikke gør det store om der benyttes blød fuge eller en mørtelfuge.
Under afløbet vil du finde en en stålflnge der går ud under fliserne. På flangen er der monteret en manchet, der så er vådrumsbehandlet. Man skal således ikke være nervøs for om vandet kan finde vej gennem fugerne omkring afløbet...for det kan det sagtens ligegyldigt om det er revnet eller ej.

Det du måske skal finde ud af er, hvad du syntes er pænest: En fuge med en revne eller en gummifuge der ikke ligner de andre.

Hvad der er 100 % korrekt står i materialet fra flise/vådrumsleverandør.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis