Min computer vil ikke starte op. HJÆLP!



Min computer vil ikke starte op.
Når jeg tænder den, når den aldrig ind på skrivebordet.
Det stopper før den når dertil og skriver en masse ting og tal og så nederst skriver den :
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

En ven sagde at jeg skulle prøve at trykke Ctrl., Alt og Delete samtidig.
Men så genstarter den bare og skriver igen det der DiSK BOOT FAILURE....osv...igen.

Kan det være noget der er brændt af?
Hvad skal jeg gøre??

Jeg bruger den ikke mere. Men min far vil hente den og der er nogle ting jeg godt vil have slettet. For måske kan han åbne den!? Han har mere forstand på det end jeg har. Og så vil han vel kunne se alt hvad der ligger derinde??

Håber nogle kan hjælpe mig :/
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Aisha,
Du skal blot fjerne disketten som sidder i diskettedevet så kan pc´en boote normalt.
Men vil det sige at jeg skal fjerne hele harddisken, for at man ikke kan gå ind og se hvad jeg har på computeren?
For så vil min far nok sprøge hvor den er blevet af confused

Men hvad er disken i det du skrev? Er det ligesom en cd disk i cd drevet?
Eller er det noget der sidder inde i computeren?

Ja, du kan nok høre hvor meget forstand jeg har på computere :p

Hvis bare jeg kunne få uddybet det lidt mere. For ved ikke rigtig hvad de forskellige ting hedder.

Ved det lyder håbløst wink

Men vil virkelig blive glad hvis jeg kunne få mere hjælp!!!
Jeg springer lige til med et par supplerende oplysninger.

Diskettedrevet sidder foran på maskinen, og er CD-drevets forgænger. Der skal være en låge der er små 10 cm (3,5 tomme) bred hvor der sidder en "tap" ved siden af. Når du trykker tappen indad kommer disketten ud.

Håber at det bringer dig lidt nærmere, ellers spørg bare løs al begyndelse er svær.
Hej Aisha: Hvis du kender en harddisk, kan du jo ikke være på bar bund ang. pc, hvis din far er god til computere, så bliver du, som du skriver nød til at sætte en ny tom harddisk i, ligemeget hvilke programmer du bruger til at slette harddisken med, vil en kvik skoledreng altid kunne finde ud af hvilke sider du har besøgt, hvis din far kun er lidt kvik rolleyes rolleyes så sæt pc-en til gendannelse ( den dag du fik den ) du lyder trods alt som en der har lidt forstand på det. ps har du spillet poker eller set på piger der ikke havde råd til tøj mvh Benny.

Benny N.
Hej Aisha

Dette her er en diskette..

disk.jpg

Der hvor man putter det ind, hedder et diskettedrev..

Det brugte man meget før i tiden, da man ikke havde cd-rom og brænder..


Med venlig hilsen


@nn
Jeg har prøvet at kigge og der er ikke nogen diskette i diskette drevet.
Jeg trykkede i hvert fald på den knap der vil sende disketten ud, og der kom ikke noget.

Men harddisken.. kan man bare købe en tom en og sætte i?

Vil der så SLET ikke være nogle programmer på skrivebord eller noget?

Men han kan vel se at det ikke er den harddisk han gav mig dengang eller hvad?

Men i dag var der en der skrev til mig et andet sted, sådan her :
"For at slette hele computeren, skal du bruge en (delpart diskette), den sørger for at slette hele computeren (harddisken)."

Passer det?

Hvad er en delpart diskette? Vil den hjælpe i mit tilfælde når nu at jeg ikke kan komme ind på selve computeren? Altså ind på skrivebordet eller nogen programmer..

Ved godt jeg har tilføjet "20" til brugernavn.. men ved ikk hvorfor jeg ikke kunne bruge den anden mere..confused

Benny: Nej, det er ikke mig.. det må være en anden Aisha du tænker på
Jeg har prøvet at kigge og der er ikke nogen diskette i diskette drevet.
Jeg trykkede i hvert fald på den knap der vil sende disketten ud, og der kom ikke noget.

Men harddisken.. kan man bare købe en tom en og sætte i?

Vil der så SLET ikke være nogle programmer på skrivebord eller noget?

Men han kan vel se at det ikke er den harddisk han gav mig dengang eller hvad?

Men i dag var der en der skrev til mig et andet sted, sådan her :
"For at slette hele computeren, skal du bruge en (delpart diskette), den sørger for at slette hele computeren (harddisken)."

Passer det?

Hvad er en delpart diskette? Vil den hjælpe i mit tilfælde når nu at jeg ikke kan komme ind på selve computeren? Altså ind på skrivebordet eller nogen programmer..

Ved godt jeg har tilføjet "20" til brugernavn.. men ved ikk hvorfor jeg ikke kunne bruge den anden mere..confused

Benny: Nej, det er ikke mig.. det må være en anden Aisha du tænker på
Disketten kan godt sidde fast i drevet, ned på knæ og kig ind i "revnen"

V.h Håndværkeren
kan også godt være du har slettet nogle systemfiler og derfor kan den godt sige det som du siger.

Lennart
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis