Min computer vil ikke starte op. HJÆLP!



Min computer vil ikke starte op.
Når jeg tænder den, når den aldrig ind på skrivebordet.
Det stopper før den når dertil og skriver en masse ting og tal og så nederst skriver den :
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

En ven sagde at jeg skulle prøve at trykke Ctrl., Alt og Delete samtidig.
Men så genstarter den bare og skriver igen det der DiSK BOOT FAILURE....osv...igen.

Kan det være noget der er brændt af?
Hvad skal jeg gøre??

Jeg bruger den ikke mere. Men min far vil hente den og der er nogle ting jeg godt vil have slettet. For måske kan han åbne den!? Han har mere forstand på det end jeg har. Og så vil han vel kunne se alt hvad der ligger derinde??

Håber nogle kan hjælpe mig :/
Min computer vil ikke starte op. Når jeg tænder... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det kan værer at dit system ikke vil boote op PGA. at den ikke er sat op til det i BIOS der kan godt gå rod i ens BIOS har prøvet det før sad

du kan på de fleste maskiner komme ind i Bios ved at trykke på delete når den starter op men PAS PÅ hvad du roder med der inde den skal Boote op på dit C drev (hardisken)
når du har sat den til at boote op på dit C drev skal du save den til Bios og så vil den genstarte din comp

og hjælper det ikke kan du jo bare formatere den og lægge windows ind på ny
Ja, jeg måtte give op... tog ned i PC forretningen og fik dem til at se på det.
Det var harddisken mener jeg (der hvor lageret sidder) der var gået i stykker og kunne ikke laves igen. Så hele hukommelsen var vist slettet og den computer er nu ude af mit liv biggrin

Men tak for jeres svar!! Det har da givet mig et lidt større indsigt i den store computer verden rolleyes
Ja min PC vil ikke starte mine spil op mere jeg ved ikke hvad der er sket den siger bare det der unlade at sende eller sådan noget
Hvad skal jeg gøre.
Så ved jeg det ikke, Start en tråd selv, det tror jeg giver mere respons.


 

Aj, altså

Hvis windows ikke kan "finde" harddisken, så er det rigtig nok noget med at gå ind i BIOS og tjekke om den finder den. Hvis ikke så er harddisken i stykker eller kablet er løst.

Det som du burde have gjort var at indsætte din Windows CD og vælge reparer. Windows vil så etablere nogle nye filer et sted på harddisken hvor der ikke er fejl. Så vil du kunne bruge din Windows igen som den var som før.

Men hvis harddisken er i stykker så finder din far nok ikke noget smile
Det er ofte harddisken der dør, og bærbare oplever ofte denne fejl. Jlejer at burge nogen programmer til at redde dem med for en kort stund. Dvs flytte data fra "bad sectors" til nogen andre. Skifte harddisken til en ny bagefter og sætte den gamel i en usb, så kan man flytte data over bagefter.
Kræver selvfølgelig man har lidt indsigt og det lyder som om du har gjort det rigtige´.

\René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis