Inspiration søges, fliselægning omkring brusekabine

Hej ..

Er løbet ind i en knibe. Gik her til aften og lagde lidt fliser ud i badeværelset for at se hvordan det bedst kunne kringles, men lige meget hvordan jeg vender og drejer det, så syntes jeg det går galt for mig når jeg når til brusekabinen, syntes simpelt hen det ligner l*rt

Kabinen er nedsænket, så man skal lige abstrahere fra at spidsen af den sidste flise rager ind i kabinen.

Hvordan er fliselægningen omkring jeres kabine blevet klaret?? Smid meget gerne et billede :-)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nå, jeg tror jeg fik løst mit eget problem alligevel

Trak hele arrangementet 8cm tilbage, hvormed afstanden til brusevæggene bliver lige store.

Så skal der heller ikke deles en flise ved væggen ved døren (illustreret ved retteskinnen) og fliserne under vinduet slutter også hele, så det er kun omkring brusekabinen, der bliver synlige delte fliser

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Jeg tror du skal prøve at lægge dem diagonal, det er slet ikke så svært som det ser ud til.
Lidt mere skære arbejde, men det er jo kun en gang du sikkert lægger fliser der.

Med venlig hilsen

Søren
Husk at kontrollere om væggen langs vinduet er 100% i vinkel. Det ser ikke kønt ud hvis du pludselig skal til at lægge små stumper fordi væggen er skæv.

Vær i øvrigt opmærksom på, at skæringen på den flise du skærer ved kabinen vil være synlig med mindre din forsænkning er så dyb at der kan sættes en stump på kanten inde i kabinen.
Citat fra Knaldperle

Husk at kontrollere om væggen langs vinduet er 100% i vinkel. Det ser ikke kønt ud hvis du pludselig skal til at lægge små stumper fordi væggen er skæv.

Vær i øvrigt opmærksom på, at skæringen på den flise du skærer ved kabinen vil være synlig med mindre din forsænkning er så dyb at der kan sættes en stump på kanten inde i kabinen.


Jeg har trukket en markeret retskinne fra væggen under vinduet til den modsatte vægs placering og der er mindre afvigelser, som kan rettes i spartel inden der filtes

Forsænkningen bliver på sit laveste 5cm, så det skulle kunne lade sig gøre at lave en stump på kanten også :-)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Så er arbejdet jo i de bedste hænder biggrin
yep yep .. eller noget :-D

Hov .. du skrev jo heller ikke om afstanden til væggen, men vinklen er nu også korrekt ;-)

Gulvet er næsten lige støbt, så nu venter jeg lige måneden ud, før jeg går igang med vådrumssikring osv. - ting tager tid :-D

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også