Altan i stål

Hej med jer alle.

Jeg har ledt på nette uden at finde en altan jeg kunne lide...
Så er der jo kun tilbage at lave den selv smile

Jeg har nu efterhånden fået svejset det meste op. der mangler lige de lodrette balustre. Og selve stolpen den kommer til at stå på.

Men hvad koster det at få galvaniseret? Det er vist noget med en kilopris, men hvor meget ?

Altanen er 3,1 m bred og 2,4 m dyb.
det hele er sektions opbygget. Front svøbet er et stykke, gelænderet to og bagsvøbet et. Herud over er der 6 stænger i forskellig størrelse. Og en stolpe. Det sidste billede viser altanen "foldet sammen"

Kan du give en pris indikation ?

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Njord

Det ser rigtig godt ud. Skal du have firkantede eller runde balustre?

Carsten.
Det er runde Ø12mm balustre.

Så lige et par timer med sav og svejser...

Så er den klar til an prøve montering af plankerne... Her skal der jo så bores et hav af huller. Men hellere checke op på placeringen inden galvaniseringen end at skulle bore ekstra senere.

Tak for svarene

MVH Njord
Min mand får en del galvaniseret og han siger det koster ca. 8,- kr. pr kg..

Ser rigtig godt ud det du har lavet..
Vi får den vel at se når den er sat op... wink


Med venlig hilsen


@nn
Hej Njord
Jeg har en fortid på Herning Galvanisering og jeg er bange for at din altan er så stor at den ikke kan komme i gryden ad een gang - og vi havde nordeuropas største gryde, såvidt jeg husker 2,20*2,40*15m (bruttomål..)

En mulighed er så at lave et "dobbeltdyp" hvor man dypper en halvdel ad gangen men det bliver ikke så pænt i overgangen ml de 2 dyp. Det først galvaniserede ½-del har også tendens til at anløbe når den har været igennem dampene i syrehallen igen.

Hvis du ikke har svejst den sammen endnu vil jeg kraftigt råde dig til at lave den i 2 eller flere dele og så bolte den sammen. Ring evt og snak med Herning Galvanisering (DOT i dag) eller hvem du nu ellers vil have til at foretage galvaniseringen.

Tilføjelse: Ser nu på billederne at du har aftagelige balustre, det hjælper selvfølgelig. Sandsynligvis kan bundrammen dyppes ved skrå ophæng.

RING dog alligevel og få anvisninger på hvordan du laver udluftninger så der ikke bliver kolde hjørner i samlinger osv. Det er nemmere - og pænere- at lave konstruktionen til galvanisering end at efterbehandle med metallisering eller lignende
Hej med jer.

Ja gelænderet består af to dele, der siden boltes på.
Bundrammen består af et svøb der er en del. Den den der skrues op på muren er også en seperat enhed. herud over bliver der fire - fem vanger til at skrue plankerne fast i ( nedefra ). Og så lige stolpen samt et firkantrør til at fordele bæringen fra rammen til stolpen. Stolpen kommer til at stå inde under selve altanen. det er for at give den et lidt lettere udtryk. desuden fordeler det trykket mere på stolpe og mindre på muren.

Tak for tilbage meldingerne.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis