armeringstape

hejsa.
dette er min første tråd herinde.
har fået at vide det er et kanon forum hvis man skal have hjælp(håber det er sandt).
jeg har lige købt et ældre hus og er ved at sætte det i stand. nu har jeg så revet tapeten af og der er så en del revner. nu har jeg været ude og købe noget "selvklæbende armeringstape" til selvsamme problem. men har ikke rigtig nogen ide om hvordan og hvorledes det skal bruges, da der både skal spartles og slibes og det ene og det andet. håber der er nogen der kan hjælpe mig?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa

Er det gibsplader der er inden under tapetet, eller er det en pudset væg ???
Er det gibsplader er arbejdsgangen sådan:
Tapen sættes på henover samlingerne på pladerne (Der hvor der er en tyndere kant på pladerne), der spartles ovenpå med spartelmasse, lad tørre spartel igen lad tørre, og slibes derefter med sandpapir. Der grundes inden efterbehandling med glasvæv, glasfilt, tapet eller maling.

Hvis det er en pudset væg og der er revner i pudsen, skal du sikre dig at den øvrige puds sidder ok fast. Det kan checkes ved at knipse på pudsen med 2 fingre. Hvis det lyder hult er pudsen løs og skal bankes af og pudses/spartles op igen. Lyder det "fast", kan du bare spartle revnerne (evt. fuldspartle væggen med en egnet spartelmasse. herefter grundes ligeledes med mikrodispers grunder inden efterbehandling med tapet eller lign.
Sådan som du beskriver det tror jeg der er tale om en pudset væg (mursten eller lign).

Spørg bare løs på forumet hvis du er i tvivl eller link et billede eller 2 med.

Hilsen Kewin.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

hej kewin.
det er en pudset væg jeg snakker om. når du nu siger at det skal herefter skal grundes med mikrodispers er det så armeringstapen du snakker om? og hvis det er det så skal jeg vel vente til spartelmassen er tør?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal slet ikke bruge armeringstape, det er til samlinger af gipsplader.
Citat fra 12V

Du skal slet ikke bruge armeringstape, det er til samlinger af gipsplader.
det er for sent nusad
Citat fra peter belli

hej kewin.
det er en pudset væg jeg snakker om. når du nu siger at det skal herefter skal grundes med mikrodispers er det så armeringstapen du snakker om? og hvis det er det så skal jeg vel vente til spartelmassen er tør?


Hej igen

Hvis det er en pudset væg der er revner i, skal den enten spartles/pudses op igen.
Herefter skal den grundes med microdispers hvis den skal efterbehandles med væv, tapet eller lign. og ja, det er først når den er helt tør.


Hilsen Kewin.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu i snakker armeringstape.. syntes jeg at ha hørt, det ikke holder, i længden, men revner efter nogle år.. men at man skal bruge papirs strimler/perfa tape..

er der nogen kommentar til den påstand... ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra Lopus

Nu i snakker armeringstape.. syntes jeg at ha hørt, det ikke holder, i længden, men revner efter nogle år.. men at man skal bruge papirs strimler/perfa tape..

er der nogen kommentar til den påstand... ?

Jeg mener da bestemt det armeringstape jeg monterede i '93 stadig væk er heltwink
Hej
Håber I kan hjælpe os.

I stuen har vi lagt en jerndrager over et stort vinduesparti - den ligger på bagmuren. Bagmuren er muret af multiplader og skal senere spartles og påsættes filt.

Jerndrageren er trukket 13mm ud mod hulmuren for at give plads til en plade - gips eller krydsfiner, som skal skjule den.

Jeg er bange for, at samlingen mellem de plader, som pakker jerndrageren ind, og multipladerne vil revne med tiden.

Hvordan kan det undgås?

Vh. Michael Koustrup
peter belli: hvis det ikke er i hjørner kan du med STOR fordel hamre bølgesøm i revnerne, det skulle kunne klarer det (koster ca. 40 for 100 stk) og så spartle revnerne ud med beton hvis de er store. husk at vande revnerne hvis du benytter beton.

Lopus: Jeg har altid brugt armeringstape, men på en lidt anden måde end kewinlund, for den bedste virkning er at lægge armeringstapen i den våde spartelmasse (syntes jeg) ellers holder armeringstapen jo ikke rigtig på.
- Jeg sidder og undre mig lidt.. hvorfor ikke spørge i den forretning man køber sine materialer om hvordan man skal bruge dem ? Hvis man køber hos fagmanden får man som regel en god hjælp og forklaring på hvordan og hvor man skal benytte dem.

Bare en ide.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også