Er det en OK skærm ???

Hejsa

Jeg har fået en 19" fladskærm af min den gamle.
Er det en OK skærm med de data der opgives, her tænker jeg på hvad responstiden på 25 ms betyder ????
http://shop.pcmag.com/shop/product_specs/Sony+SDMHS93+Gray+19+LCD+Monitor/20758183.aspx

Hilsen Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kewinlund

Er det en OK skærm med de data der opgives, her tænker jeg på hvad responstiden på 25 ms betyder ????


Response tid = svar tid. Kort fortalt, hvor hurtigt dit skærmbillede opdateres. Det er som regel kun en vigtig faktor, hvis du bruger din tid på spil. Men jo lavere, jo bedre. De hurtigste skærme pt. ligger på 2-3 ms (millisekunder).
Citat fra kla

De hurtigste skærme pt. ligger på 2-3 ms (millisekunder).


...men der er ingen fælles standard for, hvordan det måles, så man kan ikke altid sammenligne på tværs af mærker! Om Sony så hører til de konservative eller dem der "snyder på vægten" ved jeg ikke, men jeg vil gætte på det første.
Det er en 'okay' skærm, men Sony er utroligt dyre i forhold til hvad man får. Jeg vil for evigt sværge til Samsung, når det kommer til TFT-skærme. De er ubestridt de bedste inden for disse, og leverer også billed-paneler til mange andre 'producenter' af TFT-skærme.

Samsung har en 0 pixelfejl garanti som det eneste firma i verden, og deres skærme er ufatteligt billige i forhold til hvad man får.

Men hvis du kan få den der Sony gratis/billigt (max 1200-1400 kr hvis den er brugt), og du kan lave med respons-tiden på 25ms, så er det jo i orden for dig wink

Responstiden er den tid, en pixel tager om at skifte fra en farve til en anden. Det har betydning i spil og film, hvor en responstid på 25ms ikke helt er nok. Når der bliver vist 25-50 billeder i sekundet, skal responstiden være hurtig, ellers flyder billederne sammen, og der opstår noget man kalder 'ghosting'.. altså hvor fx mennesker der bevæger sig får en skygge eller flere.

Laver alt selv - koste hvad det vil!
Hej

Du skal regne med at skærmen er en ældre model hvor 25 ms måske har været hurtigt dengang. Men det er rigtigt response tiden er meget mindre idag.

Her er et link til et review af skærmen, som faktisk roser skærmen til at være hurtig, men dette review er tilbage fra 2003!

http://asia.cnet.com/reviews/hardware/monitors/0,39007117,39014561p,00.htm

Vedr. samsung og anbefalinger, så syntes jeg ikke du skal lade en enkelt "almindelig" bruger afgøre dit køb. Søg på google på en skærm, som du nu kunne tænke dig at købe og skriv "review" i søge feltet, så får du søgeresultater med reviews.

Henrik B. Hansen

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis