Audi A4 Turbo sætter ud

Min ellers så stabile audi A4 1.8 turbo fra 98, er begyndt at sætte ud / hakke i det, når den får lidt pedal. Det er som om turboen ikke kan bestemme sig for om den vil hjælpe til. Er der nogen der kender til problemet?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra MØRBASSE

Min ellers så stabile audi A4 1.8 turbo fra 98, er begyndt at sætte ud / hakke i det, når den får lidt pedal. Det er som om turboen ikke kan bestemme sig for om den vil hjælpe til. Er der nogen der kender til problemet?

Hej

Kender ikke noget specielt til audi a4, men fik bare tanken udfra din beskrivelse: Det er vel ikke bare noget så simpelt som slidte tændkabler og/eller tændrør som gør at motoren ved belastning kører på 3 cylindere?

mvh Anders
Den lugter lidt af en defekt Lamda sonde. Enkel at få skiftet. Jeg havde samme problem på en anden bil for nogle år siden, og dette var årsagen. Lamda sonden måler på udstødningsgassen om blandingsforhold mellem luft og benzin er korrekt, og hvis ikke, ja så giver det bl.a. de problemer du selv beskriver. Men du skal jo nok en tur forbi værkstedet alligevel.

/Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis