Tysk cement til gulvvarme

Hej!
Er der nogen der har erfaringer med billig tysk portlandcement 12kr/25kg til brug ved nedstøbning af vandbåren gulvvarme. Jeg regner med at bruge 20 mm pex-c på 6 mm Rionet.

Med venlig hilsen

Michael
Hej! Er der nogen der har erfaringer med billig... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøvede det tyske cement sidste år til terrassegulv.
Jeg er ikke tilfreds med den kvalitet der kom ud af det.

Næste gang er jeg tilbage som kunde af dansk cement.

Luffe.
Citat fra henrik b

uden at provokere nogen - så er faktuel viden hos de ansatte i et gennemsnitsbyggemarked det sidste jeg ville basere noget på


Nej fair nok, du har sikkert haft en dårlig oplevelse et sted.. Der er også meget forskel på hvor man spørger, hvis du feks går i Silvan må du ikke forvente at de skal vide det hele, og hva kan man sige, du betaler jo heller ikke for deres viden i og med at du handler i et lavpris byggemarked...

Hvis du kommer i en "rigtig" trælast, bruger de uddanede folk inden for branchen, så der skulle du da gerne få de rigtige svar.....

I mange tilfælde er det vores opgave som sælger at informere håndværkere om hvordan produkterne bruges, samt hvor meget og hvilke..

Derudover er den trælast jeg kommer fra både til murere, tømrer, vvs, lidt el, og maling. så du kan nok forestille dig at der skal en hel del viden til.
Hej
Det er ikke sikkert at jeg er den rigtige person til at fortælle hvad der er bedst,da jeg har været ansat på Aalborg portland i 23 år.Vi kigger selvølgelig også på konkurrenternes produkter og vi er ikke nervøse her i Aalborg.Vi laver kvalitet til hele verdensmarkedet som stiller store krav til os.Vi er helt sikker på at vores produkt ikke udvikler Cementeksem,som er en forfærdelig sygdom,især Polsk Cement er rent gift for huden.Fagforeningen 3 F kan fortælle om mange sager med cementeksem.Det Tyske cement er også kromneutraliseret (som hindrer cementeksem).Styrken er ikke så høj og skal man lave flotte støbninger er det tyske lidt ringere fordi finheden i det danske cement er bedre.Selvølgelig kan man både mure og støbe med det Tyske cement,men styrken er ikke så høj.Man får hvad man betaler for.
Mvh
Torben
Hej alle

Nu er det vel sådan, at man burde have bare et minimum af kendskab til det man sælger eller i øvrigt beskæftiger sig med, hvad enten man er ansat i Silvan eller andre steder. :p

Jeg bor i Tyskland og tro mig..... de bygger huse hernede hver dag ! Og med tyske produkter. Så måske kunne det tænkes at de godt kunne bruges?

Omkring styrken af tysk cement m.v. er der da vist flere ganske glimrende eksemplarer på at det holder rimeligt godt..... langs vestkysten ! rolleyes

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tror der er mange der ikke rigtigt forstår det omkring styrker på cement.

Der findes 3 styrke klasser inden for cement.

Højstyrke 52,5

Moderat styrke 42,5

Lavstyrke 32,5.

Dvs. køber du en cement der er produceret i DK som som hedder enten Basis eller Rapid cement er det højstyrke cementer 52,5.

Handler du syd for grænsen (Bauhaus eller Praktiker) så er det typisk lavstyrke cement 32,5.

Det skal stå på posen hvilken styrke cementen er.

Men det jeg vil frem til er at man skal bruge meget mere cement af den tyske for at opnå samme styrke som den danske, ca. 30 - 40 % mere.
Annonce

Er der en der kan være behjælpelig med en tysk web side, med byggematerialer til fornuftige priser. naturligvis helst et sted der ligger tæt på grænsen.

Det jeg er ude efter er cement og styrolit.

Kan det iøvrigt betale sig at købe styrolit i Tyskland?

Mvh. Jesper

hvad er prisen på tysk cement i dag og hvor kan man købe det
Vi har købt 10 sække cement ved det nye "Otto Duborg" byggemarked. Prisen var ca. 22 kr. pr. sæk. men styrkeklassen er også kun 32,5

Set i forhold til dansk ålborg portland cement med styrkeklasse 52,5 (som kan købes på nettet til ca. 50 kr.) syntes jeg ikke det er besværet værd.

Der skal bruges væsentlig mere af den tyske cement for at opnå samme styrke. Jeg har talt med en murer som mente det skulle blandes 1:3,5 (cement/støbemix)Hvorimod portland cementen kan blandes 1:5

Vi købte det dog også mest fordi det skulle prøves - og fordi vi alligevel havde lidt plads tilovers på traileren
Skrevet af jbr den 10-06-2006 02:54
Hej alle

Nu er det vel sådan, at man burde have bare et minimum af kendskab til det man sælger eller i øvrigt beskæftiger sig med, hvad enten man er ansat i Silvan eller andre steder. :p

Jeg bor i Tyskland og tro mig..... de bygger huse hernede hver dag ! Og med tyske produkter. Så måske kunne det tænkes at de godt kunne bruges?

Omkring styrken af tysk cement m.v. er der da vist flere ganske glimrende eksemplarer på at det holder rimeligt godt..... langs vestkysten ! rolleyes

Til jbr

- Nu er du vel ikke så naiv at tro at De har bygget fæstningsværker, med billig basis cement ? selvfølgelig er der kvalitetsforskel på cement, ligesom der er på alt muligt andet. Der er vel også en årsag til at man ikke bare fiser ned i det første og bedste byggemarked og køber cement, når man skal bygge en storebæltsbro.

Der var jo heller ikke nogen der påstod at cementen fra Tyskland ikke kunne bruges, det blev hævdet at det er svagerer i styrken, ligesom der er styrke forskel på dansk cement, Basis, portland og mester cement.

-Og så syntes jeg ikke at det er god tone at nedgører andres profision, uanset med hvad og hvor De arbejder. og så er det uanset hvor mange glade smilyes man sætter efter denne slags udtaleser.

Mvh

<p>Peter Madsen</p>
Det skal lige tilføjes at de "huse" der står langs vestkysten, den opskrift på den cement der er blevet produceret er gået tabt. Man har prøvet utallige gange på at få analyseret matrialerne, men uden held.

Jeg har netop diskuteret emnet med nogle venner her ti aften, og med noget hovedregning hvor taget fra ovenstående eksempel.
22 kr tysk vs. dansk 50, hvor man skal bruge 40% mere er der ca 20 kr at spare per sæk.. nu skal jeg så have 100 sække, så det er jo 2000 der, det er også fint, men transporten.... ikke så fin ;) 100*25kg er for meget for den normale trailer, men hvis man bor i Slesvig, så er det udbud og efterspørgsel der styrer markedet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også