Vand gennem masten

Hej

Der kommer regnvand ind i båden, indvendigt gennem masten. Hvordan tætner man det og med hvad. ?

palle

mvh.
palles
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra palles

Hej

Der kommer regnvand ind i båden, indvendigt gennem masten. Hvordan tætner man det og med hvad. ?

palle

Hej Palle.
Det er vist meget små mængder der er tale om der kommer ind gennem masten, så det må du leve med. Der skal værer lidt at lave ud over at sejle wink
hvis eller din mastekrave er tæt og du lige har fyldt lidt tætnings masse i hulkelen lige hvor kraven slutter til, så er der ikke meget andet at gører. Husk på det er et skiv du har ikke en camping vogn.

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Hej Palle.
Det er vist meget små mængder der er tale om der kommer ind gennem masten, så det må du leve med. Der skal værer lidt at lave ud over at sejle wink
hvis eller din mastekrave er tæt og du lige har fyldt lidt tætnings masse i hulkelen lige hvor kraven slutter til, så er der ikke meget andet at gører. Husk på det er et skiv du har ikke en camping vogn.

V.h Håndværkeren smile


Nej jeg er ganske klar over det ikke er en campingvognsmile og den mængde vi taler om er ca 2 liter på en alm. dag med regn sad Inde i masten går en del ledninger til mastetop, og som du sikker ved, er masten tætnet fra fabrik med en slags skum ca. ved bommen, netop for at forhindre regnvand i at løbe ned i kahytten. Min teori er, at masten er utæt der hvor ledningerne går igennem dette skum, eller at skummet er så mørt at det er blevet utæt. Spørgsmålet er så, hvordan man tætner det igen.

palles

mvh.
palles
Citat fra palles

Nej jeg er ganske klar over det ikke er en campingvognsmile og den mængde vi taler om er ca 2 liter på en alm. dag med regn sad Inde i masten går en del ledninger til mastetop, og som du sikker ved, er masten tætnet fra fabrik med en slags skum ca. ved bommen, netop for at forhindre regnvand i at løbe ned i kahytten. Min teori er, at masten er utæt der hvor ledningerne går igennem dette skum, eller at skummet er så mørt at det er blevet utæt. Spørgsmålet er så, hvordan man tætner det igen.

palles


Hej Palles.

Nej jeg vidste faktisk ikke at fabrikanten fyldte skum i masten, så blev jeg det klogere TAK.
Men kan du så ikke fylde noget mere skum der ind, jeg kan godt se at det vil være lidt bøvlet når masten er monteret. Det skal bare ikke være den almindelige skum du kan købe i foreks. Jem & Fix, men en speciel skum som bruges til bla. under fugning af gamle tage, den er nemlig 100 % vandtæt. Desværre kan jeg ikke lige huske hvad den hedder men det ved de i en ordenlig tømmerhandel.
Måden du kan få det i på, tjah en af mine venner havde på et tidspunkt en Solus hvor der var gået en pære i toplanternen, vi sejlede ind til industrihavnen og lagde til ved sådan et stilads til en korntransportør, jeg kravlede op i staværet trak masten til mig, og kunne på denne måde let skifte pæren.
Måske du kunne bruge samme ide.

V.h Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis