bilen tager ikke gas???

hej
jeg har en peugeot 605 2.0 srti årg 1994.

mit problem er at den ikke vil tage gas, det er ikke speederkablet, for der sker heller ikke noget når jeg gør det manuelt ude ved motoren. tror heller ikke det er benzinpumpen for der er ingen problemer i at stå/køre i tomgang.

men hvad kan mit problem så være???
alle forslag er velkomne

confused confused confused
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra dogprelude

hej
jeg har en peugeot 605 2.0 srti årg 1994.

mit problem er at den ikke vil tage gas, det er ikke speederkablet, for der sker heller ikke noget når jeg gør det manuelt ude ved motoren. tror heller ikke det er benzinpumpen for der er ingen problemer i at stå/køre i tomgang.

men hvad kan mit problem så være???
alle forslag er velkomne

confused confused confused


Kan du overhovedet ikke høre forskel når du giver den gas? altså en anden motorgang?
Har du tjekket at spjældet følger med når du aktiverer gasspjælds armen ?
Nu kender jeg ikke den model, men baseret på alle de mange bogstaver er det en indsprøjtningsmotor?????
I så fald hjælper det ikke at du hiver i spjældet, det får den ikke mere benzin af.
Problemet må ligge i elektronikken, påvirker gaspedalen ikke et potentiometer?

Bent.
Citat fra Bent Andersen

Nu kender jeg ikke den model, men baseret på alle de mange bogstaver er det en indsprøjtningsmotor?????
I så fald hjælper det ikke at du hiver i spjældet, det får den ikke mere benzin af.
Problemet må ligge i elektronikken, påvirker gaspedalen ikke et potentiometer?


Bent.


Den havde jeg også tænkt på, men jeg kender heller ikke modellen som dig, men da han i de første indlæg skriver at det ikke er speederkablet, så er det nok ikke elektronisk, altså uden potentiometer. Viser det sig at han tager fejl, så er der en god sandsynlighed for at det er potentiometeret det er galt med!smile
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis