syn af personbil - går den igennem?

Min bil trækker til den ene side... Jeg kan ikke huske om de dumper biler for det kategorisk, men det forekommer mig. Er det rigtigt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra pegazuz

Min bil trækker til den ene side... Jeg kan ikke huske om de dumper biler for det kategorisk, men det forekommer mig. Er det rigtigt?


Hej

Hvis du mener at den trækker til siden ved bremsning bliver den ganske givet ikke godkendt, men jeg vil umiddelbart mene at hvis den blot trækker en smule til den en side under kørslen tror jeg ikke at det udgør et problem. Noget andet er ,at der jo er en god ide, ikke mindst af hensyn til dine dæk, at bilen er korrekt sporet. Mange mekanikere har en fast pris for en 4 hjuls udmåling på 4-500 kr
Der er jo også mange som starter med at køre bilen til syn for at få at vide, hvad der (evt) skal laves. Et omsyn er jo ikke ret dyrt

mvh Anders
Hej

Ja det kan også være et gummiophæng der er færdig, så den på den måde trækker skæv. Det ville være tilrådelig at få det lavet, da du kan får alvorlige problemer i en undvigningsmanøvre eller på glat is.
Men det kan også være som jeg prøvede, efter jeg havde fået skiftet gummiophæng inden syn, blev den kørt direkte til syn, og synsmanden mærkede at den trak lidt til den ene side, og sagde at jeg skulle få checket min sporing, men hvis det var billig, så var det fordi det manglede luft i det ene forhjul.......og ganske rigtig tabte den lidt luft, og problemet var løst...
(Godt jeg ikke gav 3500kr. til synsmanden for at få den synet.rolleyes )

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra pegazuz

Min bil trækker til den ene side... Jeg kan ikke huske om de dumper biler for det kategorisk, men det forekommer mig. Er det rigtigt?


alt efter hvor slemt det er vil jeg mene.
de fleste biler trækker lidt til en side, som regel pga. for mange kantstens besøgsad

har luret lidt på hvad de andre har skrevet. men inden du smider den til mekker for at få udmålt, så ville jeg starte med at tjekke

dæktryk (som Søren også nævner)
hvis det ikke hjælper..
byt rundt på for og baghjul
hvis det ikke hjælper...
så bør du overveje en tur til mekkeren for at få kontroleret styrtøj mm.

Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis en bil trækker til siden er det næsten aldrig sporingen det er galt med.

Gal spidsning eller hældning kan ikke få den til at trække skævt.
I princippet kunne det være et forhjuls efterløb i forhold til styreaksen( caster) som er gal, men det er sjældent.

Det er meget hyppigere en fejl ved dækkene. Det kan være næstent umuligt at se eller måle, hvis det ikke bare er luft der mangler.

Fejlen forsvinder med nye dæk.
Annonce
Citat fra transor

Hvis en bil trækker til siden er det næsten aldrig sporingen det er galt med.

Gal spidsning eller hældning kan ikke få den til at trække skævt.
I princippet kunne det være et forhjuls efterløb i forhold til styreaksen( caster) som er gal, men det er sjældent.

Det er meget hyppigere en fejl ved dækkene. Det kan være næstent umuligt at se eller måle, hvis det ikke bare er luft der mangler.

Fejlen forsvinder med nye dæk.


Jeg har læst alle indlæggene igennem. Dækkene er ikke nye, og står nok for et snarligt skift, så jeg tror planen er at køre den til syn, se hvad manden siger, evt. skifte dækkene og se hvad der sker.

Tak for indlæggene drenge.
Jeps - dækkene kan nemt være årsagen. Jeg kom for skade at få monteret Continental på fordækkene - og allerede efter 10.000 km begyndte bilen at trække skævt. Troede først det var dæktryk, dernæst ophæng/styrekugler - men det var dækkene - da vi tog dem af, kunne de ikke stå op selv/rulle lige. Lignede et månelandskab. Bilen kørte efterfølgene 90.000 på et sæt michelin, så det må have været dækkene, der var dårlige.

Mvh.

Jan R.
Hej

Helt enig med Jan, jeg havde en ret illustrativ oplevelse. Jeg fik bilen sporet iforbindelse med et skift af det end forhjulsleje og skiftede ugen efter til gamle sommerdæk. - og vupti bilen trak til den ene side. Altså et dæk problem

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis