Køleboks til bil

Hey,

Er der nogle, der har gode erfaringer med 12v/220v kølebokse. De fås jo fra 300,- til flere tusinde kroner - men det er jo ligefedt, hvis indholdet er fordærvet, når man kommer frem :-(

Mvh.

Jan R.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jo disse kølebokse kan skam fint køle, problemet er bare (ihvertfald på dn model jeg har) art der ingen termostat er på. Dvs at om dagen er temperaturen fin (ca 18 grader under udetemperaturen) men om natten på campingpladsen hvor udetemperaturen er måske 15 grader kan indholdet fryse.

mvh Anders
Hej Jan.
Jeg har en i bilen som jeg har kørt med i ca 6 år nu.
Den køler ca 16-20 grader under ude temperaturen og det er som regel nok til
at madpakken kan spises.
Men det er rigtigt at der mangler en termostat,
det værste er dog at den æder alt strøm på 4 timer hvis ikke motoren går.
men det kan løses med en strømvagt ( har ikke selv købt den endnu )

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Hej Jan.

Har sejlet i en del år med en kølebox ombord. Køb en box hvorpå strømforbruget er opgivet til 5-6 amp. Der findes mange der kun trækker 3 amp. og de kan simpelthen ingenting holde afkølet. Forskellen ligger i antallet af køleellementer.

Tilslutter mig indholdet af de indlægs råd og begrænsninger.

Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Jan,

Vi er igang med vores anden elektriske køleboks.
Den første køleboks kunne kun køre på 12 volt, men med et eller to køleelementer i,kunne temperaturen hurtigt nå ned omkring 0 grader selvom der var 25 grader i bilen. Vi var vældigt glade for den, men den blev for lille ved familieforøgelse.
Den anden køleboks kan bruges som alm. køleboks med ruminddeling eller rejses op og fungere mere som et køleskab med hylder. Den kan køre på både 12 og 230 volt, hvorved vi undgår at tappe bilens batteri om natten når vi camperer. Som en extra finesse, kan den også fungere som varmeskab, men pas på ikke at sætte varmen til hvis den skal køle - taler af erfaring.

Mvh Luffe.
Citat fra Jan R.

Hey,

Er der nogle, der har gode erfaringer med 12v/220v kølebokse. De fås jo fra 300,- til flere tusinde kroner - men det er jo ligefedt, hvis indholdet er fordærvet, når man kommer frem :-(

Hej Jan

Rabatten har lige behandlet emnet.
Den bedste var en fra Harald Nyborg til 248,-
Se mere her: http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0531110358.htm

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

En strømvagt fås ret billigt, men min erfaring er dog at bilens batteristand ret hurtigt falder under den grænseværdi hvor strømvagten slår fra.
Det er selvfølgelig fint nok set fra det synspunkt at bilen gerne skulle kunne starte næste morgen.

En med et forbrug på 4-5 amp bør det være, ja.

Min varmer i øvrigt så fint, at hvidvins propperne ryger af, hvis man kommer til at vælge varme i stedet for kulde (oplevede jeg til et lille gæstebud vi holdt for nogen tid siden)

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Hej,

Det var da rart at høre at jeg ikke er den eneste der har prøvet at varme istedet for køle.

Vi har opgivet at bruge bilens batteri til køling om natten på camping pladser.
Vi køber strøm for at holde køleren igang natten igennem. Det giver også mulighed for at få elektrisk lys i teltet.

Mvh Luffe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis