leistungsbeschraenkung??

Hej allesammen

Jeg ejer en Honda cb 450 s, som desværre er en begrænset version med kun 27 hk. Jeg kunne godt tænke mig at få den til at yde 43 hk som den originale version gør. I papirene står der noget med en "leistungsbeschraenkung", men jeg aner ikke hvad det er.
Er der nogen som kan hjælpe mig til at finde ud af hvordan jeg fjerner denne begrænsning, hvis der overhovedet er nogen?

Mvh

Grevelund
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er direkte oversat en ydelsesbegrænser, måske en form for plumbe som på gamle knallerter. mvh. KEB
Hej Grevelund.
Ja det var bedre ! Nu har jeg ligefrem lyst til at hjælpe dig, eine Laistungsbeschraenkung, er en lille elektronisk enhed der sidder ved dit tændnings anlæg, den begrænser simpelthen omdr. på din maskine.
Og så vidt jeg husker så skal du have en ny tændnings box på, det er en lille dyr dims, men så skulle du også få alle HK tilbage.

V.h Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Hej Grevelund.
Ja det var bedre ! Nu har jeg ligefrem lyst til at hjælpe dig, eine Laistungsbeschraenkung, er en lille elektronisk enhed der sidder ved dit tændnings anlæg, den begrænser simpelthen omdr. på din maskine.
Og så vidt jeg husker så skal du have en ny tændnings box på, det er en lille dyr dims, men så skulle du også få alle HK tilbage.

V.h Håndværkeren

Er du sikker på at den kun er elektronisk begrænset når det er så gammel en model (1986).. jeg snakkede med en engelsk honda forhandler som sagde at han kunne se nogle forskelligheder mellem den begrænsede og den normale version (full power camshaft, Standard front sprocket, Vacuum piston return spring, Jet needle set). Er alle de dele så uden betydning?
Se jeg har haft en Honda CX 500 med elektronisk tændnings box (såkaldt TDI ) og den var fra 1972. Så ville det være mærkeligt om det skulle være meget anderledes på din fra 1986.
Men 100% sikker nej det er jeg ikke ! du skal muligvis også have en andre dysser i kaburatorene. men så vidt jeg ved skulle det kunne klare det.
Det aller bedste ville faktisk værer om du snakkede med en af guttene i en honda klub, de har væsenligt mere tjek på firetakts motorer end jeg har.
Og du behøver altså ikke være medlem af en af de klubber for at få nogle gode brugbare råd.

V.h Håndværkeren
Hej!
Jeg har haft et par Yamaha SR500, købt i Tyskland.
På en af disse har man sat en indsugningsmanifold
med mindre hul for at reducere HK til 27. Den kan så enten bores ud
eller man kan købe en "ureguleret".

mvh
henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere