Støbe gulv over kælder og krybekælder

Jeg er ved at lave nyt køkken, og i den forbindelse har jeg fjernet gulvplankerne, og vil i stedet støbe gulv med vandbåren guvlvarme og klinker. Mit problem er, at det nye gulve vil blive støbt ud over en krybekælder (isoleres med flamingo) og en almindelig kælder (her vil jeg benytte svalehaleplader). Vil det, at der det ene sted er flamingo/rionet/beton og det andet sted er svalehaleplader/beton kunne arbejde sammen? Er der andet jeg skal være opmærksom på i den forbindelse?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg skal selv inden for den nærmeste fremtid i gang med et lignende projekt.
Men, jeg fjerner ikke min krybekælder, jeg lægger et nyt stålbjælkelag, som går over både kælder og krybekælder, isolerer mellem bjælker, lægger svalehaleplader, gulvvarmeslanger og støber betondæk.

Grunden til at jeg ikke sløjfer krybekælderen er, at den ikke er afgrænset kun til køkkenet, jeg skal altså til at lave noget murerarbejdet + noget kloakarbejde og noget andet installationsarbejde, som jeg nu sklipper for, ikke uvæsentligt i min situation.

Mht. dit projekt, så kan det godt arbejde sammen, du skal bare sørge for et godt overlap mellem svalehaleplader og rionet, da det er lige i overgangen at betonen vil kunne slå revner.

Mvh. Carsten.
Tak for dit svar.

Du skriver, at du lægger et nyt stålbjælkelag. Er det fordi du skal fjerne så meget af de eksisterende bjælker (for at få gulvet med svalehaler i niveau med det øvrige gulv), at de ikke kan klare vægten, eller er der en anden årsag, som jeg også skal være opmærksom på?
Hej

Det er fordi, der ikke er højde nok. men selv hvis der var højde nok, så ville mine bjælker ikke kunne bære, og desuden så er gulvet frygteligt skævt.

Husk der skal mindst 8 cm (7,6) beton på når der er gulvvarme, og det regnes fra bunden af svalehalepladerne.

Mvh. Carsten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis