Flydende gulv.. underlag..

Hej.

Jeg har noget laminatgulv, som er lavet med et lag plastiktræ, og en kerne af spånplade. 6 mm tykt.

Jeg skal have det lagt på førstesalen, og der ligger 22mm gulvspånplade i forvejen.

Gulvet skal limes i fer og not - hele vejen rundt. (ikke kun i stødne)

Mit spørgsmål er hvilket underlag jeg skal vælge? Jeg har set på en dug af opskummet plastik, noget ligende det nyt elektronik er pakket ind i i papkassen. Eller skal jeg bare vælge noget papir/pap? Er der nogle lovkrav?

Jeg er klar over at et laminatgulv ikke er det optimale, men indtil vi er færdige nedenunder, vil jeg ikke ofre et rigtigt trægulv.

I Silvan havde jeg set et tilbud på gulvet til 59,95 pr kvm (normalpris 79,95 spar 20 kr.) i deres tilbudsavis.
Jeg gik op i Silvan ugen inden tilbudet trådte i kraft, og hørte om jeg kunne få lov til at købe det til tilbudsprisen. Det kunne jeg ikke få lov til, men jeg kunne købe det til fuld pris, og komme op i tilbudsugen og få differencen tilbage.
Jeg spurgte hvad prisen så var nu, og svaret var: 59,95....... Så man sparede altså ikke 20 kr. som de skrev i avisen.. Ups ups, jeg forklarede dem pænt at jeg havde set noget i tv-avisen om Fredgaard og deres tilbuds-aviser... Og så gik den rare ekspedient op til sin chef, og kom tilbage med en god nyhed: Jeg kunne få gulvet til 59,95 minus de 20 kr. der stod man sparede..Jubiiii, jeg fik gulvet til 39,95,-

Mon ikke lige Golfen fik lov til at trække 70 kvm gulv hjem?? Men det kan vi tale om i Lav-Bil - noget med støddæmperne biggrin

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 27-02-2003).]
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
-_- tongue -_-

Hvor fedt. Du styre da for vildt.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej igen.

Orla, problemet er at de ikke anbefaler noget. I den lille folder der ligger ved, står der bare at man skal have en dampbræmse (folderen er oversat fra tysk) smile Men det er kun hvis det lægges direkte oven på beton. Ellers står der kun hvordan det lægges. Så jeg kan vel bare bruge noget gulvpap, eller gulvfilt? Hvad er bedst/billigst? Jeg skal lægge et eller andet, for når jeg lægger et gulvbrædt ud, og træder på det, så "knaser" det.

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB

Jeg har lagt "opskummet plastik" under laminat i 2 rum med forskellig underlag og har ikke oplevet problemer. I køkkenet var der et gammelt vinylgulv og i et børneværelse et pænt parketgulv som jeg ville beskytte. "opskummet plastik" dæmper lyde, er med til at udjævne, holder på varmen (prøv at stå på et stykke - du får ret hurtigt varmen i fødderne). Jeg har ikke taget hensyn til laminattype og bagside (noget af det billigste man kan få) - bagsiden er af glat plastik.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Erik.

Tak, for svaret.

Jeg tror så at jeg vil vælge det opskummede plastik. Netop fordi gulvet på førstesalen er lidt koldt, indtil vi får det isoleret når vi river lofterne ned nedenunder.

Hvor købte du det "opskummede plastik" og hvad gav du for det?

Mvh
ThomasB
Annonce
Hej ThomasB

Du kan købe gulvunderlaget i din lokale trælast (eller Silvan) til en pris på ca. 10-15 kr/m2 incl. moms. Du kan også vælge at bruge en kraftig gulvpap (400-500 gr/m2) som koster ca. 6-8 kr/m2.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen.

Jeg køber 3 mm foam, skumgummi, opskummet plast.

@Orla
Skal jeg købe 3 mm foam, fordi du har det på lager? smile

Endnu en gang tak for alle svarene.

Mvh
ThomasB
Hej!

Bilka har tit tilbud på skumproduktet (kært barn har mange navne): 149,- for 15 m2 - det har jeg givet for det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis