Højtryksrenser på tegltag?

Jeg har overtaget et nedlagt landbrug med rødt tegl - som desværre er blevet lidt trist at se på. Jeg har dog forsøgt på en enkelt sten at skrubbe og det virker så det er kun overfladisk snavs. Kan taget holde til højtryksrensning, eller er der noget kemisk der bare virker (hørt noget som sprøjtes på og ved næstkommende regnvejr skulle det være pist væk??).
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke højtryksrense det!!! Det skader mere end det gavner.

Det bliver sikkert meget pænt til at starte med, men efter kort tid så vil det suge skidt og møj til sig fordi du har ødelagt den beskyttende overflade.

Rodalon kan bruges ellers varmt vand og en skrubbebørste.
har lige fået renset mit tag idag af et firma der kørte med en maskine som spuler med 300 bar tryk. og det er bølge-eternit(den gamle af slagsen med asbest). og det er bare blevet kanon flot. det skal selvfølgelig også males, for ellers går der ikke lang tid før jeg skal investere i et nyt tag.
Citat fra peter belli

har lige fået renset mit tag idag af et firma der kørte med en maskine som spuler med 300 bar tryk. og det er bølge-eternit(den gamle af slagsen med asbest). og det er bare blevet kanon flot. det skal selvfølgelig også males, for ellers går der ikke lang tid før jeg skal investere i et nyt tag.


uh uh uh

den behandling vil jeg frygtelig gerne høre en kvm pris på :-)

vil nemlig gerne have mit gamle tag renset og malet sort-blå som det nye

det gamle ses tydeligst på dette billede http://www.zz24hours.dk/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/puds/IMG_6697.JPG

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
har selv et hus på 126 m2 men pga. hældning og grader på taget er selve taget ca.160 m2. jeg skulle give 16000,- hvliket svarer til 100,- pr m2
Citat fra peter belli

har selv et hus på 126 m2 men pga. hældning og grader på taget er selve taget ca.160 m2. jeg skulle give 16000,- hvliket svarer til 100,- pr m2


Mange tak, det er jo altid en rettesnor. Jeg mener jeg har beregnet andelen af tagarealet der skal renses til 80-90kvm, så investeringen er beskeden i forhold til synsintryk og øget holdbarhed, ikke tosset :-)

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Annonce
Hej Jacob!
Hvad med at skifte nogel af de tegl ud med nogen nyere? jeg har et helt tag til salg, 2700stk rød vingetegl mrk. Frederiksholm 1072-1980, de er renset og klar til at lægge op igen...........
se galleri og annonce
mvh
Charlotte L

Charlotte L

Vi må da håbe, at Jacob har fået løst sit problem i de mellemliggende 5 år!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Jacob!
Der skulle naturligvis stå 1972-1980........................
Charlotte L

Charlotte L

Det som KTM prøver at påpege, er at Jakobs indlæg som Charlotte svarer på. er over 5år gamle....
Ja, mon ikke hans tag er ordnet i mellem tiden.

Måske det ville være nemmere at sælge det gamle tegltag i DBA.dk eller lign, frem for at bumpe 5 år gamle tråde...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også