gad vide

om harald nyborgs, Power Craft, Teleskop kap&geringsav til kr.498 vil være et godt køb, er der nogen der kender den, er den behagelig at arbejde/køre med. Jeg har kigget på den hos HN og jeg synes at teleskopanordningen er usikker at håndtere, nu er det jo heller ikke DEWALT. Ja hva mener du?

8433.jpg
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har en der ligner den fra bilka, som ny flosser den træet, 45 grader er et sted imellem 42 og 48 grader.

Men de er ikke alle der er noget l*rt, jeg lånte på et tidspunkt en af min svigerfar ved navn "güde" (ikke navnet på min svigerfar, apparatet), den savede og savede i det uendelige. God klinge, den var bare uden teleskob.


Købt for 495 kr.

Min bilka maskine flækkede i øvrigt i jernet, der skal lave modhold, bilka reparerede den. Den er aldrig blevet mishandlet, så jeg forstår ikke hvorfor andet en prisen (899) .

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har lige haft lånt (gennem et ½ år) den model af en kammerat. Og jeg skal helt sikkert ud og have den selv nu. Efter min erfaring (og den har været brugt til meget forskelligt), så er den præcis og der er tænder nok til at den ikke ødelægger træet (ellers kan man jo iøvrigt købe en anden klinge). Teleskopet fungerer også ganske glimrende.

Jeg har selv den helt billige skodmodel af samme mærke uden teleskop. Den er lige til at kassere. Men den viste kan jeg godt anbefale.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Kommer jo an på, hvor meget du skal bruge den.
Min erfaring er, at de billige er fine til lidt hobbybrug, men kvaliteten af lejer og præcisionen i gearingen er usædvanlig ringe. Har haft en Güde, som jeg fik udskiftet tre gange - den sidste skærer fint og er stærk, men allerede efter to afteners brug (ca. 150 snit) var lejet slidt op (=> upræcis klingeføring).

Har nu købt en Dewalt 707, hvor jeg nyder den høje klingehastighed og de utroligt præcise gearingssnit. Men den koster jo også fem af de andre....

Så hvis du ikke er værktøjsnørd, er maskinen vel ok - der er jo to års garanti på den, og det gælder jo også præcisionen ;-)

Mvh.

Jan R.
ok, tak for oplysninger, jeg synes jo det er billig og så 2 års garanti, måske ka jeg montere bedre lejer. tak til alle svar. vh. Poul
Nu skal du huske, garantien bortfalder hvis du laver ændringer på maskinen..rolleyes


Med venlig hilsen


@nn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis