Seng i børneværelse

Vores store dreng skal flytte på sit eget værelse. Værelset er ca. 2,4 m bredt.

I den ene ende af værelse vil vi sætte en seng op i en højde på ca. 1,2 m.. I sengen skal der ligge en springmadras på 0,9m * 1,90m. Der skal således laves en ramme der er 0,9m * 2,4m hvorpå bl.a. madrassen skal ligge. Ideen er bl.a., at man skal kunne lege indenunder sengen.

Hvordan konstruerer jeg dette så det kan holde til nogle kilo? Har i ellers nogle alternative idéer til konstruktionen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Vil du helst undgå ben eller hvordan er det?

Ellers kunne det jo være en ramme i noget høvlet 1x5'' med en kant på et stykke nede, som lameller/plade til madras skal ligge. En tværstiver eller to, så der er lidt styr på det hele.
Et ben i hvert hjørne, eller rammen skruet godt fast i væggen på de tre sider, og så måske et ben på midten af den frie side.

Der skal ikke så forfærdeligt meget til, min datter har en seng cirka tilsvarende, den er på ben. Dimensionerne ligner meget, den er 2 m lang og 90 cm bred. Den kan holde til at jeg ligger oppe i den når jeg læser godnat historier for hende, så det er vel omkring de 110 kg +

Mvh. Carsten.
Hej igen

Jeg har såmænd ikke lavet sengen selv, den er købt, men ja, det er en forholdsvis kraftig liste, som er skruet på.
Du kunne feks for at frigøre så meget gulvplads som muligt, skrue sengen fast i væggen med nogle kraftige skruer, og hænge det sidste hjørne der ikke kan komme til at blive skruet fast i væggen, op med en stål kæde i loftet...
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis