BR-S 98 Dør brede

Hvordan skal jeg forstå afsnit 3.7 i BR- 98
Hvad menes med beboelsesrum og "Døre til over stueplan". Jeg vil gerne bruge 8M døre til indvendig brug, altså til bad og soveværelse/værelse. Jeg kan se i de brochurer jeg har på typehuse, at de bruger masser af både 7M og 8M døre til indvendig brug.
MVH Bjørn
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Der menes: I stueplan skal der være mindst 1 dør til hvert rum, der har bredden M9, og på første sal, kan man nøjes med M7.
Reglen er lavet for, at kørestolsbrugere kan bevæge sig rundt i et hus.

------------------
www.orla-nautrup.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 16-02-2003).]
Jeg er stadig lidt forvirret, i alle de brochurer jeg har fra sommerhusfirmaerne bruger alle uden undtagelse, 7M og 8M døre indvendig. Hverken i tillæggene eller under sommerhuse i BR-S 98 står der noget om at dørrene må være smallere!!! Jeg har også set det ved selvsyn når vi har været til "Åben hus" arrangament.
bjørn
Jeg tager lige dette emne op igen, for nu er jeg blevet præsenteret for et krav om at der skal være M9 døre på vores 1. sal.

Hvad står M9 for, er det bredden, højden eller evt. kvaliten på dørene?

I taler så indforstået så en anden en er lidt tabt.

------------------
Annette

Annette
Hej

Fortvivl ikke!

M9 metyder modulmål 90.

Det vil sige at hulmålet/murmål er 90/91 cm
og dørplademål er ca. 83 cm.

Jeg forstår dog ikke kravet, men kommunale myndigheder har dog ret til i særlige tilfælde at kræve noget andet end der står i bygningsrelementet/småhusreglementet.

Prøv at spørge om hvorfor de stiller dette krav og lad os høre svaret.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Annonce
Jeg kender godt svaret, vi er ved at lave Bed & Breakfast, så det er fordi der skal bo mange gæster under samme tag.

------------------
Annette

Annette
Kære Anette.

Tak fordi du svarede, for ellers ville vi i gruppen nok sidde og være i tvivl om, hvorfor man krævede sådan en type.

Mvh. Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis