Få fyrtræer til at visne

Hejsa
Jeg har del ca 8-12 meter høje fyrtræer ståenede i skel mod en offentlig sti på en sandet undergrund jeg har brug for at de går ud....duer kobber søm? eller hvad kan jeg gøre? træerne skal fældes på et tidspunkt, men vi skal bruge de visne træer som baggrund/inspiration til nogle malerier.
På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Echoes

Hejsa
Jeg har del ca 8-12 meter høje fyrtræer ståenede i skel mod en offentlig sti på en sandet undergrund jeg har brug for at de går ud....duer kobber søm? eller hvad kan jeg gøre? træerne skal fældes på et tidspunkt, men vi skal bruge de visne træer som baggrund/inspiration til nogle malerier.
På forhånd tak.

Det var dog et perfidt ønske ! du vil have nogle træer til at gå ud, bare fordi du skal INSPIRERES !
Sig mig hvor har du gået i skole og hvilken opdragelse !!!!
Og har du overhovedet undersøgt om det er dine træer ?

Håndværkeren mad
Kære Håndværker,

Hvad er dit problem?
Jeg skriver at jeg skal fælde træerne, men i stedet for bare at sætte kædesaven til og skære dem af ved roden, vil jeg tage det i to etaper.

...Og har du overhovedet undersøgt om det er dine træer ?
JA selvfølgelig er det mine træer.

Mvh
Hej

Start din motorsav, skær/skræl alt bark væk i et bælte på ca 10 cm.
-Hele vejen rundt på stammerne- Så har du snart din inspirationskilde biggrin

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hmmm hvis jeg skulle vælge mellem af fælde frisk fyr eller tør ved jeg godt hvad jeg ville vælge, og det er ikke det sidste. Men hver sin lyst naturligvis....når det er ens eget.
Citat fra Echoes

Kære Håndværker,

Hvad er dit problem?
Jeg skriver at jeg skal fælde træerne, men i stedet for bare at sætte kædesaven til og skære dem af ved roden, vil jeg tage det i to etaper.

...Og har du overhovedet undersøgt om det er dine træer ?
JA selvfølgelig er det mine træer.

Mvh

Det jeg bliver sur over er at du vil have dem til at gå ud for inspirationens skyld.
Måske det også er fordi jeg ser på træet som et levende "væsen" som du så vil kvæle langsomt ?
Fæld træet brug det som brænde, skær det op til brædder eller bjælker og brug dem, se det syntes jeg er fornuft.
Grunden til jeg stiller spørgsmål om det er dine træer, skyldes simpelt hen dårlig erfaring, en af mine venner fældede et træ ud mod offentlig vej det stod på hans grund, men ifølge komunen kunne han ikke bare tillade sig at fælde "sit" træ. Så slam !! en masse balade med Komunen.

V.h Håndværkeren smile
Annonce
Hej Echoes.

Undre mig også lidt over din lyst til at kvæle træerne, ikke fordi jeg forarges da folk for min skyld må gøre med deres ting hvad de lyster.

Menn, da træerne står op af en offentelig sti bør du måske overveje hvem der har erstatningspligten hvis en uskyldig person bliver banket i jorden som følge af et udgået træ vælter. Det samme gælder også andres ejendom.

Du kan resikere et påbud af kommunen til at foranstalte en fældning af træerne.

Hvad vil naboerne og forbipasserende ikke tænke.

Hvis du stadig er varm på tanken om at slå dem ihjel kan det gøres med kobbersøm men du skal sikkert bruge 200-300 gram til hvert træ !

En anden billigere metode ville være at lade dem vokse sig ihjel. Et 6 mm hul i stammen boret skrådt ned og fylde det med ufortyndet roundup vil jeg gætte på kan klare dit "problem".

God fornøjelse. Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Med Jer,
Tak for god respons, der er kommet flere gode grunde til at fælde de to træer direkte, hvilket jeg hermed vil gøre.

NB vedhæftet et billede af det legehus jeg har lavet af kalmerbrædder som jeg har fået skået op af nogle af mine andre træer, så jeg bruger såment og træerne mere fornuftigt. Kun gulvbrædder/terressebrædder er ikke egen avl

Mvh
Echoes
Hej Echoes.

Nåeeeh så æ do eet så tossi alivl ! HURRAAAAAAAA

V.H Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også