Murbindere, placering

Hej!

Jeg skal lave en bærende indermur i gasbeton, hvorefter spær og tag monteres. Først herefter skal en murer mure ydermuren op. Det betyder at jeg skal placere murbindere inden, men jeg har kun fundet flg. information "Placering af murbindere
Ved bagmur anvendes korrosionsfaste murbindere. Mængden og dimensionen fastsættes ifølge murværksnormen" ang. murbindere. Jeg har et eller andet sted set tallet 8 pr. m2 - er det ikke i overkanten?

Er der nogen der kender murværksnormen?

NB! jeg ved godt at jeg skal have murbindere omkring vinduer/døre, men hvor placeredes de over over disse steder?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej sjanna-anders!

Du skriver for hvert skifte - er det 40x60cm eller 20x60cm gasbetonblokke du taler om?

Jeg har planlagt at anvende 40x60!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hejsa...
det er 40*60 hvis der er andet så bare spørg jeg monter multiplader til daglig
Hej sjanna-anders

Du skriver ikke noget om hvad i gør ved muråbninger o.l.

Jeg har ikke murværksnormen, men da jeg selv stillede gasbeton op, satte vi ca 6 bindere pr. kvm. + en række med ca. 30 cm. afstand rundt om vinduer og i toppen af hulmuren.

Hvad gør i der?

------------------
www.orla-nautrup.dk
Annonce
Det ville da være smartere at købe eller låne normen ( biblioteket kan skaffe) og så læse svaret i den.

Antal afhænger af højde , belastning, vind , sikkerhedsklasse og meget mere, som ikke er oplyst her. Konsekvenserne af for få bindere kan være dødbringende.
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis