Biligt svejse anlæg til grillrist

Jeg skal svejse en grillrist samt nogle hylder i rundjern, hvilken type anlæg skal jeg bruge?

Jeg har ikke umiddelbart brug for anlægget efter denne opgave, meeen man ved jo aldrig (derfor jeg gerne vil have mit eget).

Eksempel på den rist jeg skal lave: http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS082003_svejs_grill.pdf

Kan en af Harald nyborgs billige Telwin svejsere bruges eller skal det være med Co2 osv.

På forhånd tak.
Troels
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har lige spurgt min gemal som er smed..

Han har dårlig erfaring med harald nyborgs svejseværker.

Han vil foreslå at du kikker efter et brugt proffesionel svejseværk på nettet.
Migatronic er rigtig godt..

De kan fåes brugt for mellem 3000 og 5000 kr. med flaske og manometer.

Man skal være hurtig når de er til salg, for de bliver solgt med det samme..

Prøv at søg på google "brugt migatronic" så får du flere link..


Med venlig hilsen


@nn
Tak for svarene begge to.

Som sagt er det ikke noget stort projekt jeg skal igang med, så havde håbet at et Telwin svejseværk var brugbart. Havde godt hørt lidt advarsler, men håbede alligevel det kunne klare en opgave i den størrelsesorden.

Hvad kan man egentlig bruge Telwin svejseværkene til?

Mvh.
Troels
Hvis det ikke er et stort projekt, så ville jeg som Peter skrev, leje et svejseværk.. er langt det billigste for dig...

Telwin er for dyr i forhold til kvaliteten..
Man får meget mere svejseværk ved køb af f.eks en migatronic..

Men det afhænger jo også af, hvad du ellers vil bruge den til..
Skal du kun lave små ting og meget sjældent, så er en Telwin måske god nok til dig..


Med venlig hilsen


@nn
Gemalen siger der er ikke nok power i Telwin.
Han siger de duer simpelthen ikke, de kan ikke svejse..

Det er generelt ang. billige svejseværker i forskellige byggemarkeder..

Han er en erfaring svejser har svejset i 30 år..

Men han siger også, at man skal drage sine egne erfaringer..wink


Med venlig hilsen


@nn
Annonce
jeg købte for 4-5 år siden en elektrodesvejser hos HN (den billigste og mindste) arbejder stadig som ny, men man skal være rimelig trænet for at arbejde optimal med den. Senere har jeg købt hos H&F en co2 svejsemaskine (uden gas), igen den billigste og mindste, den arbejder udmærket, nu kan jeg svejse tynde pladeemner. Bruges kun til mit eget behov, privat.
Hej
Har også købt en co2 svejser uden gas hos harald nyborg og fungerer fint.

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra @nn

Han siger de duer simpelthen ikke, de kan ikke svejse..

Det er generelt ang. billige svejseværker i forskellige byggemarkeder..

Han er en erfaring svejser har svejset i 30 år..


Mon ikke der er en tendens til, at fagfolk bliver lidt for nørdede og kigger på egne behov og glemmer, at behovene til hobby-brug måske ikke altid er så store? - Jeg har selv to brødre, der er smede, så jeg får nok aldrig råd til et svejseværk, for de siger det samme som din mandsmile

P.S.: Jeg har i øvrigt også hørt håndværkere sige, at grønt Bosch-værktøj er helt ubrugeligt, så det må være lidt af et mirakel, at min grønne boremaskine borer hul efter hul efter...smile
ThomP

Nu er kvalitet jo ikke at foragte.. og det selvom man er håndværker..
Jeg tror nu erfaring er en god anbefaling..

Kan godt være dine brødre er nørdede, men tror mig min mand er ikke sådan at alt skal være i faste rammer.
Han bruger faktisk mange penge på at købe noget bras, fordi det skal afprøves..
Det gjorde han også i sin tid med et Telwin svejseværk..

Hvorfor købe et telwin, hvis du kan få et brugt migatronic for måske en tusse mere.. så har du svejseværk for resten af livet...

Det med grøn Bosch der er min mand enig med dig, for han bruger det selv og siger det er ganske udmærket..


Med venlig hilsen


@nn
Jeg er helt enig, hvis man reelt kan få et bedre for en tusse mere - men du antyder jo også selv, at de ikke hænger på træernewink

Mit budskab var bare, at hvis man kigger på de helt specifikke behov, så kan det jo nogle gange være ok at købe noget med begrænsede evner - jeg har da fået min ene bror til at indrømme, at et billigt værk nok både vil kunne bruges til at svejse et gyngestativ sammen og lave skelet til en sæbekassebil/gocart, og så er mit behov dækket nogenlunde ind!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis