Så er den gal igen med puchen :/

Hej igen.

Ja så er der problemer igen igen.

Denne gang er det hverken kaburator eller lys.
Nej nu brokker den sig med knisten. Jeg har prøvet med nyt tændrør. Intet held der. Det er hverken tændhætten, ledningen til tændhætte. Jeg har købt ny kondensator og ny tændspole, men bæstet er stædigt som bare fanden.. der gider stadig ikke lave knister. Platinet er stillet for en 2ugers tid siden. så mener ikke problemet er der. Nu er jeg løbet tør fra ideer.. så kunne meget godt tænke mig at høre nogle kloge svar, og gerne hurtigt. Nu er jeg blevet desperat til at få den L**** puch til at virke..

Men skriv ende gamle som unge... wink
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
og nå ja.. Elektrodeafstand... hvor er det.. og kan det havde være synderen.. vil gerne vide hvorn jeg tjekker og hvor jeg gør... gerne tegning til en nød som mig... tongue
Hej.

Det kan være platinerne OGSÅ selv om de er stillet for 2 uger siden og OGSÅ selv om de aldrig har været stillet.

Er der skidt på kontaktfladerne ?

Mvh Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Får sgu lidt ondt af dig D-joker. Det lyder næsten for komisk til at være sandt, men ikke lige det man tænker når dyret ikke vil starte. Hvad gjorde du mht karburatoren egentlig?
Jeg ville få en med forstand på det til at se den an, og vurdere om det ikke er en af den slags køretøjer der bare er forbundet med uheld (som min Renault 19 :o/ ), og så kaste penge efter en anden..

mvh jan
Og her ville jeg have bildt enhver ind, at en Puch kan køre solen sort. Men ingen regel uden undtagelser.

Lidt om elektrodeafstand. I bunden af tændrøret sidder elektroden (Tyk "stift" der sidder lige i centrum). I siden sidder et stykke firkantjern der er bøjet ind over elektroden i en bue. Afstanden mellem elektroden og underkanten af buen er... ja rigtig gættet. Afstanden måles med et søgeblad og skal være ca. 0,8 mm (så vidt jeg husker). Skal du "justere" afstanden lidt, så husk at det er "mit gefühl" (Som nonner tager på en sømands... som en smed udtrykte det wink ).

Men det er nok ikke synderen, jeg ville nok sætte mine penge på platinerne.
tja... altså kaburatoren 'virkede' fint nok... men så døde den jo... og jah... får en suzuki samurai dm50 om 1-2mrd.. den ved jeg kan køre... men ja.. det er sku noget mærkeligt noget... det er r** irriterende at den ikke gør som jeg vil...
Annonce
men vil købe et søger blad. og se om jeg kan få stillet platinerne...
Prøv evt. i den anledning at give platinernes kontaktflade et "riv af" med fint sandpapir. Bare sådan for at give en ren kontaktflade.
så virker den igen.... det var platinerne der var fejlen...har købt nye
Hej D-joker.

Det er da skønt at du kom ud at køre igen, ja på en næsten ny knallert efter alle de nye stumper du har stoppet i den.

Held og lykke eller knæk og bræk. Mvh. Leif.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis