Katte: hvad gør man så ????

Hejsa
Med det gode vejr kommer helt naturligt at man har vinduer og døre åbne dagen lang. Det er nemlig ikke mig der tører støv af.
Grundet de åbne vinduer og døre, har hele 4 af naboernes katte fundet i vores hus på hele 1 dag. En af dem har skidt på mit senge tæppe og en har pisset i køkkenet.

Godt sur i hovedet har jeg bedt naboerne holde deres katte hjemme, men nej, det er ikke deres opgave mener de. Surt. Den ene af dem er oveni købet i dag ude for at hente en kat mere.
Hvad må jeg så. ??
Indfange dem og sende dem med Samsø færgen, aflevere dem hos dyreinternatet i en papkasse eller hvad.

Vi har ikke nogen dyr, men alligevel bliver vores have brugt utroligt meget af området møgkatte.


Jeg nægter at overspøjte mit eget hjem med vand for at holde kattene væk. Jeg vil heller ikke tilplante min have med kattenes skræk, det er ikke en plante i min smag.

Jeg håber på noget positiv respons.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bindestreg: Jeg kan forstå på dig at du bor et sted hvor I ikke holder mange vejfesterrolleyes rolleyes Kan du ikke låne en arrig gravhund 1 uge eller 2 et sted, hvis kattene forsvinder, ved alle folk jo at du har hjulpet lidt til, i den sidste linie i dit indlæg kom du til at skrive svigermor, istedet for stor kat rolleyes rolleyes ,Jeg har selv en dejlig hankat, vi var også plaget af fremmede katte en overgang i vores køkkenhave, de forsvandt da jeg købte et kraftigt vandgevær, og satte ild til vanderstatningen, det lugtede ikke så godt men de kom aldrig siden. mvh Benny. forsat god weekend.

Benny N.
Hvis du vil have kattetis lugten væk, kan du vaske med Rodalon, det tager lugt og desinficerer samtidig..

Jeg er admin på et hundeforum, hvor mange også har katte..
Vil høre hvad de siger til dit spørgsmål, vender tilbage når jeg har nogle svar..


Med venlig hilsen


@nn
Der er 2 som har svaret mig indtil videre, her er hvad de skrev..

-------------------------------------------------------------------------
Så vidt jeg ved gælder der da også regler for katte - bla. om at de skal holdes inden for ens egen matrikel, hvilket betyder, at man kan "melde det", hvis man træffer katten udenfor.
Hvordan man så rent praktisk forventer, at katteejerne skal kunne holde kattene inde, har jeg ingen anelse om, og jeg er da også rimeligt sikker på, at politiet kun ville trække på skulderne, hvis man anmeldte det.
Meeeen, reglerne er der da...
-------------------------------------------------------------------------
Jeg har haft samme problem, da en kat mente, den skulle komme op og spise her. Vildt irriterende.
Jeg undersøgte det lidt, og så fik jeg dette af vide:
Fortæl først dyrets ejer at du er irriteret og det ikke må ske igen.
Når ejeren har fået advarelsen en gang, må du faktisk (hvis det gentager sig) tage katten og få den aflivet ved en dyrlæge.
-------------------------------------------------------------------------


Med venlig hilsen


@nn
Hej alle
Tak for jeres indput. Vand bruger jeg ude i haven, men jeg vil ikke oversprøjte mit hjem indendøre med vand for at holde andres kæledyr ude.
Af få dem aflivet er vel lidt drastigt, mon dyrelægen går med til det, hvis de er mærket. ?
Nå men jeg har i dag talt med 1 af naboerne igen ang. deres kæledyr og lod dem forstå at det altså ikke var mine favorit kæledyr. Svaret var bare et nå.
De vil ikke forstå problemet.

Jeg jager dem (kattene) med vand ved enhver lejlighed og uden for min grund.

Husk at dit kæledyr ikke er andres kæledyr.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Annonce
Nej jeg ville ikke få dem aflivet, men aflevere den til et katteværn eller internat..
Hvis de så er tatoveret eller chippet, så får ejeren en regning på ophold og mad..

Man skal bare bruge en vandforstøver til at forskrække dem med, det sviner ikke...
Har man gjort det et par gange, har jeg hørt at så skal de nok holde sig væk..


Med venlig hilsen


@nn
Hvis du kan lukke døre og vinduer mens katten er i dit hus, kan du jagte den rundt med en vandforstøver, råb og skrig. Evt. smide et håndklæde over den.
Efter et par minutter skal den lukkes ud.
Du skal ikke skade den, men sørge for at oplevelsen holder den væk fra dit hus.

Mvh Thomas

Tidligere fangede min gamle far dem i en stor fælde ude i haven, så fik de en ordentlig omgang med vandslangen inden han slap dem fri igen !!! og han så dem aldrig igen i haven.
Meeeen så var der en lille vildkatte killing der var efterladt i hans havehus hvor han har sine fiske garn, den åd de fiskerester der blev når han stod og rensede fisk i skuret, sidenhen er den blevet så tam så den nu bor i huset sammen med deres fire tæppetissere (Yorkchirer)
Verden kan værer underlig en gang imellem.

V.h Håndværkeren
Jeg har tidligere haft gode erfaringer med denne fælde http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7463&n=10&KundeID= og ekspederet dyret lagt væk -evt helt over i en anden verden

En anden mulighed er at gøre opholdet i fælden ubehageligt for katten som håndværkeren beskriver og så aflevere mis hos ejermanden med et "nå"

3. mulighed er et elektrisk kreatur hegn sat til en skål mælk. Det har en særdeles præventiv virkning kan jeg love dig for...

Ingen af ovenstående forslag gør dig populær hos naboerne men hvem er det egentlig der krænker hvem? Hvad vil naboen gøre hvis du kom og lagde en Nanda i hans seng og pissede i hans køkken? Jeg mener du er i din gode ret til at ondulere de katte
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis