Katte: hvad gør man så ????

Hejsa
Med det gode vejr kommer helt naturligt at man har vinduer og døre åbne dagen lang. Det er nemlig ikke mig der tører støv af.
Grundet de åbne vinduer og døre, har hele 4 af naboernes katte fundet i vores hus på hele 1 dag. En af dem har skidt på mit senge tæppe og en har pisset i køkkenet.

Godt sur i hovedet har jeg bedt naboerne holde deres katte hjemme, men nej, det er ikke deres opgave mener de. Surt. Den ene af dem er oveni købet i dag ude for at hente en kat mere.
Hvad må jeg så. ??
Indfange dem og sende dem med Samsø færgen, aflevere dem hos dyreinternatet i en papkasse eller hvad.

Vi har ikke nogen dyr, men alligevel bliver vores have brugt utroligt meget af området møgkatte.


Jeg nægter at overspøjte mit eget hjem med vand for at holde kattene væk. Jeg vil heller ikke tilplante min have med kattenes skræk, det er ikke en plante i min smag.

Jeg håber på noget positiv respons.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hejsa Med det gode vejr kommer helt naturligt at... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det sidste jeg hørte var, at man kunne ta' hår fra hunde (eller fx. mennesker, hvis nu du kender en frisør) og ligge der hvor kattene plejer at kravle ind. Så holder de sig også væk, da de ikke kan lide lugten..Men jeg ved ikke om det virker....det er da knapt så voldsomt som at ta' livet af kattene i 1. omgang...*ss*

:p Masser af hilsner fra Fumle:p
Det var da nogle voldsomt pågående katte dine naboer har!

Som andre skriver er vand et godt middel - der skal ikke meget til, en strygefugter kan klare det.

Ellers reagerer de som regel på små, flyvende genstandewink Jeg bruger af og til en læbepomade som kasteskyts (mod mine egne katte), når de færdes steder, der er forbudt - som regel rammer jeg ikke, og selv hvis jeg gør tager de ikke skade. Men om det er nok til at få kattene til at fordufte fra dit hus på længere sigt ved jeg ikke.

Et sidste bud er generelt aggresiv/hidsig adfærd - råb, tramp hen imod dem og lav fagter med armene (og håb, ingen ser dig imens). Hvis de opdager, at det re sådan man bliver modtaget i dit hus kan det være, de fortrækker.
Hejsa hvor det går.
Nu er den ene af kattene løbet hjemmefra og har ikke været hos ejeren i flere uger. Jubii
En anden kat blev forleden dag ramt af en bil og døde omgående.
Dermed går det altså fremad med at få kattene ud af mit hus og grund, uden at jeg har lavet noget, som kunne fornærme naboerne, udover at jeg har skrevet indlæg herinde.

Haveslanget er rullet ud og står med vandtryk på.
Jeg har anskaffet mig et kaninbur og her i weeekenden lagt godbidder ind i det. Nu venter jeg på at de sidste katte forsøger sig med nogle af godbidderne og de skal få vand, skal de. Så kan de lære det.

God sommer til alle.biggrin

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Nu skal du passe på du ikke mishandler kattene, for så kan du komme grueligt galt afsted, hvis du bliver meldt for dyremishandling.....

Når vi snakker vand, så mener vi med en forstøver eller pjask fra en kop og ikke med haveslangen... de behøver ikke meget vand for at holde sig væk...


Med venlig hilsen


@nn
Annonce
Hej @nn

Selvfølgelig er det med en forstøver. Haveslangen er udelukkende til at kattene kan forstå min "trussel" om vand i større mængder.

Måske man skulle aflevere en vandballon i katteejerens soveværelse. ???
De vil nok blive pisse sure.
Nej fy, det gode naboskab skal bevares, ihvertifald fra min side.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Ok, nu kender jeg jo heller ikke din humor...biggrin

Man kan godt misforstå dig, når du skriver det med haveslangen og buret...:eek:


Med venlig hilsen


@nn
Påhjemmesiden Havenyt havde de en debat der startede lidt ligesom denne her. Det udviklede sig til at blive en krig mellem katte-elskere og katte-hadere der bestemt ikke forstod hinandens humor, eller mangel på samme. Det endte med sagsanlæg, og private trusler om det der er værre.

Syntes at I har været gode til at holde tonen, men vil bare advare om at det er et minefelt, og det let kan rende af sporet.

Green

Ups...ikke godt......??? Hvad gør jeg så?? Jeg elsker at hade mine egne katte og hader "den røde" Kender ikke den ejermand, så hvem skal jeg snerre af??
Skal jeg gi den et bad og se hvem der sagsøger mig..*GG*
(Jeg joker self.)

Sniffer  
Green... ja det kender jeg alt for godt..

Man kan kun undres over, at det kan komme sig så vidt..

Jeg kunne aldrig drømme om at råbe og kalde andre ved skælsord, bare fordi de har en anden holdning.. det vinder man intet ved..

Tværtimod så syntes jeg at sober snak, bringer mere med sig.. i positiv retning...

Det var også derfor, jeg skrev at jeg kunne misforstå det skrevne, idet jeg ikke kender bindestreg's humor...

Jeg er admin på et hundeforum, hvor vi ikke tillader at man bruger et grimt sprog.. man skal respektere hinandens forskellighed og meninger..
Det kører i bedste stil, for i den sidste ende, vil vi jo alle dyrenes bedste..


Med venlig hilsen


@nn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis