Skal jeg pudse om?

I forbindelse med at mit gamle hus fik udskiftet alle sine vinduer, var der rigtigt mange lysninger, hvor det var nødvendigt at pudse op.
Ved de to første vinduer (desværre de største) pudsede jeg op med pudsemørtel helt ind til (og lidt bagved) vindueskarmen. Ved de efterfølgende (hvor jeg havde haft tid til at tænke mig om) lod jeg nogle millimeter være fri til en acrylfuge.

Mit spørgsmål er nu: Vil det være meget klogt, at finde mejslen frem, og banke de to forkert pudsede vindueslysninger ned, eller kan det være lige meget?

Det jeg frygter er, at karmenes bevægelser med tiden vil få lysningens puds til at revne, og dermed eventuelt også det tapet der inden længe skal sættes på. Er denne frygt velbegrundet?

/Jan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg ellers har forstået dit spørgsmål korrekt, så har du pudset helt op ad karmen, så der slet ingen fuge er?

Nu ved jeg ikke om du har plast- eller trævinduer og er det sidste tilfældet skal du nok nærmere være nervøs for råd i træet end at pudsen løsner sig.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Når jeg læser dit indlæg igen, igen, så har nok misforstået dig alligevel

Det er INDVENDIGT du har pudset op mod træet? Så er fugtpåvirkningen nok ikke noget problem, alligevel havde jeg nok valgt en acrylfuge indvendigt også.

Jeg er ikke fagmand, bare LDS'er også.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Jeg er også mest til det med acrylfugen (af hensyn til pæn overgang og det jeg nævnte med revnerne), så jeg tror nok at jeg bider i det sure æble og finder mejslen frem, selvom det gør lidt ondt... :-(

/Jan
Kan du ikke, med største forsigtighed, tage en vinkelsliber (eller måske noget knap så voldsomt, ved ikke lige hvad) og så skære en rille mellem pudset og vinduet. Rillen fylder du så med fugemasse.

Bare en ide, som jeg synes du kunne efterforske.
Annonce
Jeg overvejede meget kort muligheden, men så sikker en hånd har jeg vist heller ikke. Det er nemmere, at banke den smule puds af som er nødvendigt, selvom det selvfølgelig er træls nok.

/Jan
Det eneste problem du kan få er at der kommer en revne mellem puds og træ hvor det kan trække ind. Med hensyn til råd så kan puds ånde - det kan en acrylfuge ikke.

MVH
Morten

Morten Brik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis