Puds på væg

Det kan lyde som et ret simpel spørgsmål for jer GDS-folk smile

Da jeg tog glasvæv tapet ned, så røg der en del af pudset af væggen. Væggen består af multiplader (fra 70'erne) som har ca. 1 mm pudslag. Hvilket materiale skal jeg bruge for at opnå et godt puds resultat?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Claus

De gamle siporexvægge, er ganske som multipladen. Bare med nogle forb..... armeringsjern som revner.
Men det var jo ikke spørgsmålet.
Du kan ikke pudse 1mm. -Du skal sandspartle- og slibe.
Sandspartel fåes færdigblandet i spande, lige til at trække på væggen.

Venlig hilsen Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej Claus,

... og lad være med at købe noget billigt skrammel af en spartelmasse. Der er en verden til forskel mellem de letspartelmasser man køber hos billig-byggemarkeder og i mere professionelle butikker.

Det er ikke der man skal spare 100 kroner.

/Jan
Brugte så sent som i går en Bostik kvalitets spartel til 120,- Kr pr. 10 kg. DET DUR. Ingen luftbobler, hurtig indtørring og bagefter MEGET hårdt. Har før prøvet det billige, det er permanent YT nu !!!

Kun perfekt er "godt nok"

Hvordan er den "Bostik kvalitets spartel til 120,- " at slibe ?
Efter min mening er det vigtigere at finde en spartelmasse som er nem at trække på, så der bliver så lidt som muligt at slibe bagefter :-)

Jeg har selv tidligere brugt Danas letspartel, som jeg dog synes var træls og sej at trække på, hvorved det var nemt at trække skævt og dermed have et tilsvarende større slibearbejde bagefter.
Nu er jeg gået over til en letspartel fra Nordsjö, som er lidt dyrere, men til gengæld meget nemmere at spartle jævnt ud. Den er noget mere flydende. Og så synker den i øvrigt minimalt, og er nem at bearbejde bagefter, hvor det måtte være nødvendigt.

Men spartelmasse er formentlig i høj grad et spørgsmål om temperament.

/Jan
Annonce
Til WIZZ

Bostik én virker som sagt meget hårdt. Det gør sig også gældende når den skal slibes. TIL GENGÆLD skal der ikke efterspartles pga lufthuller og sammenfald pga. svind.
Jeg brugte korn 60

cru

Kun perfekt er "godt nok"

Hvis det er små områder er jeg enig med de andre ang. spartel, men du kan pudse det op, du skal bare bruge finpuds(det står på sækken).
Det er pulver der røres op med vand og trækkes på som alm. puds hvorefter du flitser det med et flitsebræt (pudsebræt med en svamp).

Morten Brik
-Finpuds på porebeton-

Ja- Det kan bruges-
Men kræver en hel del forbehandling, ellers risikerer man at betonen suger alt vandet ud.
Og at det hele efterfølgende kan kostes/fejes ned.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hvornår skal man påføre primer

Før man spartler eller efter ?

Betonmur í vådrum
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også