Akut puch maxi hjælp..!

icon4.gif Akut Puch maxi hjælp..!
Hej.. så spørg jeg til råds igen igen..

Denne gang er problemet at den ikke vil trække... eller starte specielt godt.
Jeg mener det skyldes benzin til førelsen. Enten er det kaburatoren eller mambranen som ikke lukker benzin ordenligt ind (hvor pokker membranen end sidder).. Men når den endelig starter gasser jeg og så dør den ud.. Jeg kan gasse lidt engang imellem og så kører den ca. 10km/t (rundet op)

Men hvad skyldes problemet? :sad:

Den har kørt fint før.. Men er næsten sikker på det er benzinen.. Nogle kloge hoveder der har nogle råd.. Har tænkt på at skifte kaburatoren.. Men det er lidt penge at spile på noget hvis det ikke er problemet....

Er åben for alle svar...

[Og nogle der kan forklare hvor membranen sidder på en puch maxi... Gerne tegning til en nød som mig] :wink:
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er længe siden jeg var ejer, men jeg prøver lige. Når du har pillet karburatoren af, så skru dækslet i bunden af. Her sidder en hvid plastikting (svømmeren). Prøv nu at puste igennem studsen hvor benzinslangen sidder på. Der skal være gennemtræk, og prøv at trykke svømmeren opad. Nu skal der værre lukket for luft.

Når du skruer studsen af hvor benzinslangen går på sidder der et lille filter, der lige er til at luske ud med et par negle. Det hænder at det er beskidt, så "saften" ikke løber frit igennem.

Det var lige et par hints til at tjekke benzintilførslen. Hvis erindringen har forskudt sig lidt, så ret mig endelig. Det sku' gerne være vejledning, ikke vildledning.
Citat fra Ham Selv

Det er længe siden jeg var ejer, men jeg prøver lige. Når du har pillet karburatoren af, så skru dækslet i bunden af. Her sidder en hvid plastikting (svømmeren). Prøv nu at puste igennem studsen hvor benzinslangen sidder på. Der skal være gennemtræk, og prøv at trykke svømmeren opad. Nu skal der værre lukket for luft.

Når du skruer studsen af hvor benzinslangen går på sidder der et lille filter, der lige er til at luske ud med et par negle. Det hænder at det er beskidt, så "saften" ikke løber frit igennem.

Det var lige et par hints til at tjekke benzintilførslen. Hvis erindringen har forskudt sig lidt, så ret mig endelig. Det sku' gerne være vejledning, ikke vildledning.


Det lydder rigtig nok endvidre kan det med trækkraften skyldes at udstødningen er stoppet prøv at kør en tur uden den er til at skliie ad og rense

Rolf lo

Nej... den starter heller ikke ordenligt... mener meget sikkert at det er benzinen... der ikke kommer ordnligt ned igennem kaburatoren eller ikke ned til cylinderen...
hejsa

der er flere muligheder:

jeg tror at deter enten svømmeren der hænger eller sidder fast.
TEST:
hvis det er en rund model KAB,skal du lukke for benzinen på tanken og så skal du skruge den runde bund af KABén og derefter skal svømmeren hænge løs. nu skal du åbne for benzinen og så skal det løbe ud af bunden, det du så gør er at du skal presse op på svømmeren og så skal det holde op med at løbe ud med benzin.

men det kan også være fordi at sjorker spjældet er hoppet af kablet(fuld sjoker hele tiden):
TEST:
af med luft filteret og stik din lille finger ind i insugnings hullet og så kan du mærke sjorker spjældet køre op og ned, når du påvirker den oppe på håndtaget.Hvis det ikke gør det, så må du tage låget af KAB og sætte kablet på sammen med den fjeder der skal til.

det kan også være at du køre uden luft filter eller at det er stoppet:
TEST:
prøv at pille luft filteret af og bloker insugnings hullet halvt med din finger og så se om den kan tage gassen

held og lykke
En af mine venner der har tjek på det der knallert halløj siger jeg nok skal skifte kaburatoren... han siger den nok giver for meget benzin og den drukner... men køber ny i morgen... og det er en rund KAB...... men skifter og skriver hvis det er problemet..biggrin
Annonce
Der er sandsynligvis ingen grund til at skifte karburatoren, prøv først de gode råd du har fået.
Det er da ærgerligt at give mange hundrede kroner for en unødvendig reservedel.

Hilsen Aksel
ja for dumt at bruge penge på det!!. De er sgu næsten altid til at fikse, og du skal alligevel have indstillet din nye karburator til din maskine. Så kan du ikke finde fejlen nu, så sæt den til en cykelsmed, og han kan sikkert fikse den på et kvarter.
I mine ungdomsår havde jeg en maxi jeg fik billigt fordi den kørte af H til. Chokeren var faldet halvt ned, så den fik ikke nok luft og for meget benzin hele tiden. Da jeg fiksede det, sparkede den derudaf med knap halvtres i timen. Lidt ulovlig var den.

mvh jan
Hej

Jeg har næsten lige købt en Puch Maxi K, men den kører meget dårligt. Den kører ca. 10km/t og den er langsom i optræk. Jeg tror den har en 20mm dellorto karburator. Jeg har lige sat en ny og større dyse i, men det hjalp ikke. Hvad skal jeg gøre for at få den til at køre ordentligt? Håber at der er nogen der kan hjælpe, for en ny karburator koster for meget. Jeg har prøvet de ting i har forslået, men uden held.

Hilsen Kristian
Citat fra Puch Maxi K

Hej

Jeg har næsten lige købt en Puch Maxi K, men den kører meget dårligt. Den kører ca. 10km/t og den er langsom i optræk. Jeg tror den har en 20mm dellorto karburator. Jeg har lige sat en ny og større dyse i, men det hjalp ikke. Hvad skal jeg gøre for at få den til at køre ordentligt? Håber at der er nogen der kan hjælpe, for en ny karburator koster for meget. Jeg har prøvet de ting i har forslået, men uden held.

Hilsen Kristian


Når du har så stor en kaburator på, skal du være sikker på at knallerten kan forbrænde den mængde brændstof du sender ind. Du skriver selv at du har sat en større dyse i, ergo mere brændstof dvs. du mere eller mindre drukner den. Har du stadig det originale luftfilter på? hvis ja, så af med det, eller bor nogen huller i luftfilterkassen så det kan trække noget mere luft. Derudover skal du have en anden udstødning på der kan komme af med noget mere, du kan evt. prøve at skrue den lille 6mm møtrik af der sidder i bagenden og tagen indmaden ud. Det burde give lidt. Ellers skal der en ny til med et større forrør. Din luft og benzin blanding er uhyre vigtig for at få en god skyldning af cylinderen. har du ikke mod på dette, så prøv at mont. en mindre dyse så den ikke for så meget brændstof. Det svarer faktisk til at du kører med choker hele tiden.

Nu må i ikke hænge mig op på det, men jeg mener bestemt ikke der er nogen membran på en puch maxi.
Citat fra Bagger

Når du har så stor en kaburator på, skal du være sikker på at knallerten kan forbrænde den mængde brændstof du sender ind. Du skriver selv at du har sat en større dyse i, ergo mere brændstof dvs. du mere eller mindre drukner den. Har du stadig det originale luftfilter på? hvis ja, så af med det, eller bor nogen huller i luftfilterkassen så det kan trække noget mere luft. Derudover skal du have en anden udstødning på der kan komme af med noget mere, du kan evt. prøve at skrue den lille 6mm møtrik af der sidder i bagenden og tagen indmaden ud. Det burde give lidt. Ellers skal der en ny til med et større forrør. Din luft og benzin blanding er uhyre vigtig for at få en god skyldning af cylinderen. har du ikke mod på dette, så prøv at mont. en mindre dyse så den ikke for så meget brændstof. Det svarer faktisk til at du kører med choker hele tiden.

Nu må i ikke hænge mig op på det, men jeg mener bestemt ikke der er nogen membran på en puch maxi.


Jeg har et powerluftfilter på, og jeg har prøvet at køre med en mindre dyse, men den kører kun 10-20km/t. Jeg har også prøvet at tage udstødningen af, men det blev ikke bedre af det.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis