Dårlig anteneforbindelse

Jeg har kabeltv og internet. Jeg har monteret en ekstra triax antennebox, så signalet bringes videre fra kontor til stue. Har kun et fjernsyn. Mit problem er at signalet nu er blvet væsentlig dårligere. Jeg har prøvet at lave samlingen med et forlængerstykke inde i kontoret og da er signalet perfekt inde i stuen - altså fejler kabel og installation i stue vel ikke noget. Når jeg kører gennem boxen har jeg væsentlig forringelse på nogle af kanalerne. Når jeg så fjerne "klemmepladen" i boxen, som presser kablerne fast, bliver signalet lidt bedre på nogle af kanalerne, imens det bliver dårligere på andre. Hvad går der galt?? Jeg har gjort mig meget umage med at montere kablerne rigtigt.

Torben B.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den eneste du kan gøre, er at gennemgå din installation for kvaliteten af komponenter, da det er der du skal finde dæmpningen. Har du brugt dårlig kvalitet ledning (f.eks. 5 mm standard fra Silvan..) - så skift den til en bedre kvalitet, er det langt, så se efter
en alternativ føringsvej. Din Triax splitter, har den stor dæmpning..?
Du kan prøve, hvis det kun er dit tv signal som er dårligt, at sætte en forstærker på EFTER splitter boksen til internettet (du bør føre din internet signal direkte fra splitteren til modem/router - ikke noget med
via din triax splitter). Du kan få en lille forstærker som puttes direkte i stikkontakten, og som giver dig rigelig forstærkning til dit formål (er set til ca. 100 kr. i Silvan)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du skal også passe på med alt for skarpe knæk på antennekablet. Hvis du fører kablet langs væggene, forbi et hjørne, får du nemt lavet et skarpt knæk, hvis du vil have kablet af vejen, f.eks i en kabelbakke, og det dæmper signalt kraftigt. Signalet 'fortsætter' lige ud, mens kablet drejer, kan man populært sige.
Rigtigt. Nogen gange har almindelige tv seere noget de vil kalde et "glansbillede". Men kan ikke forstå at deres text-tv laver underligheder. Det er også en af de ting et 90 garders buk kan forsage. Buk aldrig ledningen mere end hvad der svarer til rundingen på din overarm.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for de gode svar. Jeg har selv været efter det med kablet og samlingerne og der skulle ikke være noget her mere. Har prøvet at føre det hele udenfor samlingen og da er det fint. Så nu vil jeg prøve med en lille forstærker.

Torben B.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis