Erfaringer med Holts Gun Gum?

Halløj godtfolk

Jeg har opdaget et lille hul ved en svejsning, på den bageste del af min udstødning. Jeg har hørt om noget der hedder Holts, antageligvis både i form af noget tapelignende og noget tyggegummisubstans.

Er der noget der har erfaringer med brugen af dette?

mvh Jeppe

wink Ved lidt om alt, og alt om lidtwink
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.. Ja når man har haft gammel bil i en del år så kender man Gun Gum.. og det virker fint i ca 3-6 mdr alt afhænig af hullets størrelse.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Hej,
Virker fint som nødløsning - du kan evt. spænde et spændebåndt rundt omkring bagefter.
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Nå, er du kommet ud af bagerummet ? ( se indlæg om strømsvigt)

Kender godt Gun Gum.

Brugte en del tid under min gamle Ford for at spare nogle penge.

Min erfaring er at det er ligesom at pisse i bukserne.

Man kan supplere med en gammel opklippet dåse sat fast med et par spændebånd, hvis der er plads det sted hullet er.

Det virker fint et par dage, og så kommer der et nyt hul lige ved siden af.

Der er utroligt stort tryk på inde i udstødningsrøret, så der er næsten ikke noget der kan holde.

Det første hul er jo et tegn på at røret er rustent mange steder. Ring til værkstedet og bestil et nyt rør. Når ugen er gået er du alligevel nødt til at skifte det.

Hvis man lader det gamle lort sidde for længe, brækker det lige pludselig over, og så kan du måske ikke engang køre til værkstedet selv. Måske sker det oven i købet så uheldigt at den del der brækker af, falder ned på vejen og bliver skubbet op i bilen igen, og derved ødelægger noget andet.

Så: Skift skidtet ud.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Enig i, at det er en midlertidig løsning, men den kan nu godt forlænge levetiden med et års tid.

Husk når du har kittet hullet til, at dyppe fingeren i vand og glat efter. Det bliver meget stærkere, når der ikke er kratere og ujævnheder. Men især det medfølgende staniol og ståltråd skal anvendes inden man kitter og glatter, hvis det er et større hul.

Mvh. JørgenE
Annonce
Husk endnu engang på at Gun Gum Ikke er lig med nyt metal i udstødningen.
Er der hul i udstødningen er det som regel fordi den er rusten og skal skiftes.
Hvis det er ved en svejsning, er det formentlig lige ved bagpotten? Min "mekker" plejer at svejse den første gang, der kommer hul. Det holder normalt et år til 1½ - derefter skifter vi potte og rør.
Plejer at betale for ½ time, så det er en fin forretning wink

Mvh.

Jan R.
Ja ja. Men min erfaring er nu også, at ting altdi vælger det mest ubelejlige tidspunkt at gå i stykker på.
Det sker næsten altid når man er på vej på ferie, eller på en snevejrsdag, eller når man er på vej til et møde eller noget.
Aldrig når man egentlig har god tid.

Men jeg plejer hellere aldrig at vinde når jeg spiller på noget.
Så det er nok bare mig.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis