Hvor meget plads til toilet?

Hejsa

Vi sidder og kæmper med indretningen af et lille badeværelse. I den forbindelse er vi kommet i tvivl om hvor meget plads der skal sættes af i bredden til et toilet?

Selve kummen er godt 40 cm bred, men hvor meget luft skal der være på begge sider så man kan sidde behageligt?

Jeg havde umiddelbart forstillet mig omkring 60 cm, men er det for meget / for lidt?

Hvad er Jeres erfaringer?

På forhånd tak.

Steinaa
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Steinaa

Hvis der ikke er lavet om på det, så plejede vi på konstruktørskolen at regne med at der skulle være 40 cm fra midt toilet til væg.

Mvh.
Carsten.
Vi har haft samme overvejelser da vores badeværelse er 140 cm bredt. Vi holder 23 cm fra siderne af toilettet til væg / skab.
Så de 40cm fra midten, der nævnes lyder som en god rettesnor. ( så vælter man heller ikke af til siderne hvis man skulle falde i søvn )

MVh. Jesper
Mange tak for svar. 40 cm fra midt af kumme lyder meget fornuftigt. Det vil jeg arbejde videre med.

Jesper_P: Det lyder lidt som om vi er i samme båd. Mit badeværelse er 144 dybt og 226 bredt. Hvordan har du placeret elementerne? Jeg er meget åben overfor input da jeg synes det er pokkers svært af få det hele placeret hensigtsmæssigt.

Et billede eller en oversigtstegning ville være til stor hjælp.

Mvh.
Steinaa
vi sætter et væghængt toilet op med en topplade der går sammen med bordet til håndvasken på den ene af de korte vægge. Under vasken kommer der et skab.
På den anden korte væg laves en 90x90 bruseniche med klap-døre så der bliver mere plads når man ikke bader. Ved siden af nichen/ kabinen kommer der en form for skab eller noget til lidt håndklæder og sådan.
der kommer billeder en af dagene når jeg får taget mig sammen til at lave en lille fortælling om projektet.
ellers kan du lige sende en mail til mig så skal jeg sende et par billeder

MVh. Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis