Maling til Volvo

Jeg har en volvo som har fået nogle ridser og den trænger også til at få lavet noget rust, men de lokale malerforretninger har ikke den farve min bil har, og den jeg købte som kom tættest på har vist sig at være en katastrofe... :-)

"Tæt på" er bare ikke godt nok.

Hvordan finder jeg ud af hvilken farve det helt eksakt er og hvor kan man købe den slags ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Biltema har rigtig mange ting til volvo. Biltema.se eller biltema.dk
Der er en i Helsingborg.

Mvh Thomas

Okay. Bor i Helsngør så det var da værd at tage over sundet et smut. Men jeg aner jo ikke hvilken farve kode jeg skal lede efter. Der var en der sagde til mig en dag at det står et sted i motorrummet... Men jeg kan sgutte finde noget nummer...
Det ved forhandleren sikkert. Jeg kunne heller ikke finde det på min renault, men det kunne manden i butikken. Men selvom du har koden, så er det ikke sikkert farven matcher pga bilen er falmet en lille smule. Så ofte er det "så tæt på som muligt", eller maling af en hel skærm og ikke plet maling. Der findes også apperater der kan aflæse hvilken farve din bil har, men ved ikke lige hvem og hvor.

mvh jan
Hej
Metalskiltet der sidder i højre side i motorrummet oppe ved forbenet, på denne står der forskellige numre. En af disse er farvenummeret.
Hvad årg. er din bil-? og hvilken farve har den-?

Med venlig hilsen

Søren
Du skal til en autolakerer hvis det skal blive godt, hvis bilen bare er et par år gammel kan den sagtens være falmet og kun en god fagmand kan ramme den helt rigtige tone.
Pas på med at gøre for meget selv hvis du ikke har erfaring med det, jeg siger det kun i en god mening, for det er ikke " bare lige " jeg har selv malet flere biler også pletmalet og det kræver både godt maler værktøj (sprøjter) og håndelag. Men prøv at ringe til et par autolakerer og spørg om priser der kan ofte være stor prisforskel, en skærm koster typisk lige under 1000kr men der er også nogle der vil have 3000kr for det!
Held og lykke med projektet
Mvh Peter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også