Virus i hotmail

Jeg har opdaget at følgende er sendt videre til alle i min adressebog i hotmail:

>Hi! How are you?
>You know I've created my own website!
>Can you check how it works?
>It's http://republika.pl/ferasdi/video
>Can you see video?
>Bye!
>

Jeg bruger kun hotmail via min browser, så jeg troede ikke en virus kunne gå ind i min adressebog på hotmail.
Er der virus i min computer eller er det hotmail som er inficeret? Er der nogen som kan hjælpe??
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[INDENT]Hej

Jeg har ikke hørt om virus, der gør som beskrevet, men det er ingen sikkerhed for at de ikke findes.
Jeg ville nu nok starte med at scanne min pc med housecall: http://housecall.trendmicro.com/ for at se om ikke den kunne løse problemet.
Hvis ikke, så vend tilbage.

Mvh Anders
[/INDENT]
hej alle.

det er jo et stykke tid siden og jeg kan ikke finde andre tråde der omhanler dette men dette sker for mig ca hver 3.måned bare en ny hjemme side og ny text

denne gang så den sådan her ud:

An inspiring place to shop for all kinds of shoes.
Visit our beautiful collection:
Casual Shoes High Heels
Leather Shoes Sandals
Boots Slippers
Sport Shoes Kids Sport Shoes

All of the goods here are on promotion now(http://www.weousa.com/), so you can find a beautiful shoes with very cheap price, welcome you here to make choice.
Thanks a lot for your time : www.weousa.com
Best regards

jeg har tidligere modtaget ligendene mails fra ander af mine kontaktpersoner men ALDRIG trykket på nogle links så jeg forstår det ikke helt

håber der er nogen der kender til en løsning

Mvh
Anders
du har nok været inde på en hjemmeside
hvor du enten har skulle oplyse din mail adresse
eller også har du købt noget på nettet og så der opgivet din mail adresse
firmaet/hjemmesiden har så vidersolgt din mailadresse om hvad og hvilken
interresser du evt. har
og der med kan de lave målrettet reklame
selv om vi andre betragter det som spam

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

hummm.... hvordan sender den så mails fra min konto... ja jeg har oplyst min mail adresse mange steder men ALDRIG min kode til kontoen eller til noget andet for den sags skyld...

men tak for oplysningen men jeg mangler stadig et løsningsforslag
Annonce
Du har windows lyder det somom, enten så køre du noget virus scan, eller formatere din maskine, de fleste "mail vira" nakker din bruger liste og så sender den ellers til alle

Ergo, du har virus på din computer......

var den min ville jeg bare format....

Oprette 2 drev, et til system og et til dine ting.. så er det nemmere når det sker igen (og det gør det på windows )

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hej

jeg ville lige linke til denne side :

http://www.amino.dk/blogs/nielco_it/archive/2010/04/05/malware-lidt-forklaring-tak.aspx

Håber ik kan bruge det.
Preben

Min kammerat har samme problem, han har haft sin pc til "rensning" i en computerbutik uden at det har hjulpet. Jeg fik en mail fra ham en gang i nat magen til den ovenfor

/John

/John Jensen

hvis i køre med hotmail som mail server
kan det være fordi at der for et halv års tid siden var en medarbejder der sagde op men stjal
lige alle brugers log in og passwords
der kom der mail fra hotmail om at man skulle skifte password håber i fik gjort det hvis i bruger hotmail

noget lignende kunne være sket ved en anden mailserver service

og så har de fri adgang til jeres mailkonto

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

tusind tak for svarene.

men jeg har vist glemt og sige at jeg har samme problem med min gmail og at da mail´sne blev sendt var min bærbar-pc i dvale (jeg har også en stationær men den var slukket. og problemet startede inden jeg fik min bærbar altså da jeg kun havde min stationær)

gmail og hotmail sender ca samtidig

nu har jeg skiftet mine koder ud og håber det kan gøre det.

vil stadig meget gerne høre fra flere hvis der er nogen der har et par fif.

Mvh
Anders
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis