hjælp, hjælp,hjælp.....

vi er ved at renovere køkken i vores gamle pudsede hus, og under de obligatoriske syv lag tapet er der nogle plader der godt kunne ligne masonitplader. De er måske sat op for at dække over nogle huller i pudsen. Problemet er at de buler en del. Vi gider ikke rive dem ned, da dette hus ikke er et som vi har tænkt os at bruge vildt mange penge på. Jeg vil derfor høre om der er nogen der ved om sandspartel eller noget lignende ville kunne binde på disse plader???Eller om der er en anden løsning.Tusind tak til alle der gider hjælpe.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil helt klart vælge at fjerne de eksisterende plader for at komme bulerne til livs. Alternativt kan I sætte gipsplader uden på for at få en plan overflade. Jeg kan ikke anbefale at spartle det.

Mvh.
René
Det er sikkert ikke masonitplader der sidder på væggen, men (jeg har pt. glemt navnet på dem ) plader der tidliger blev brugt til isolering, de består hovedesagligt af et papirmateriale og er temmelig brandfarlige. Jeg ville helt klar tage disse plade ned og spartle vægge bagved, det er kun mere tidskrævende.

Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Hej.

De plader du tænker på hedder "cellutex", og er det samme opslagstavler er lavet af.

JA!! Det er brandfarlige!!

Gips, er nok det bedste at sætte op i spørgerens tilfælde.

Mvh
ThomasB
Jeg er selv igang med at renovere køkken og har fjerner samme type plader. Jeg har repareret muren inden under (jeg har pudset og muret), uanset om du evt. vælger at sætte gips op igen, behøver det ikke at blive ret dyrt, men gør pokker til forskel. Hvis man begynder at pille i noget, bør man lave en ordentlig løsning...ikke ment som et surt opstød, men mere fordi jeg er sikker på, at man selv bliver meget mere tilfreds med resultatet - og man er sikker på at det bliver siddende.

Helle
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også